کد خبر: ۶۴۳۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

پذیرش مسافر در مشهد ممنوع است

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ رضوی اقامت مسافران در خانه‌های مسافر مشهد را تکذیب کرد و گفت: پذیرش مسافر در مشهد ممنوع است.
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل مکرمی‌فر روز پنجشنبه افزود: براساس مصوبه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در استان و مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی پذیرش مسافر در تمامی مراکز اقامتی رسمی و غیر رسمی از جمله هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، خانه‌ مسافر، زائرسرا و حسینیه ممنوع است و همه این واحدها در حالت تعطیلی قرار دارند.

وی ادامه داد: با تعطیلی واحدهای اقامتی رسمی، برخی افراد بی توجه به هشدارهای ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و ستاد اجرایی خدمات سفر به مشهد سفر کرده‌اند که در منازل اقوام و آشنایان یا منازل شخصی خود اقامت دارند.

پذیرش مسافر در مشهد ممنوع است

وی گفت: برخی از مسافران به ندرت در خانه‌های شخصی به صورت غیرمجاز اقامت کردند که با آنها برخورد قانونی لازم انجام شده‌ است.

مکرمی‌فر افزود: هیچ واحد اقامتی در این استان اجازه پذیرش مسافر را ندارد و شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف با شماره تلفن های ۰۹۶۲۹ (ستادمرکزی خدمات سفر کشور) یا ۰۵۱۳۷۰۴۵ (دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان) تماس بگیرند تا با متخلف یا متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حرم مطهر رضوی نیز که مهم‌ترین جاذبه سفر ایران و خراسان رضوی است امکان پذیرش زائران را ندارد و تمامی مراکز تفریحی و گردشگری مشهد هم تعطیل است بنابراین از افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند خواهش می‌کنیم سفر خود را به تاخیر بیندازند تا در زمانی دیگر بعد از شکست ویروس کرونا میزبان آنان باشیم.

استان خراسان رضوی دارای دو هزار و ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری است که از این نظر مقام اول را در کشور دارد.

طبق آخرین آمار رسمی، تعداد شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در استان خراسان رضوی تاکنون به هزار و ۲۸۹ نفر رسیده که از این تعداد ۷۸۶ نفر مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر در خراسان رضوی هستند.

تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده تاکنون ۱۷۳ نفر اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین