کد خبر: ۶۴۳۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۲

وعده ۵ تریلیون دلاری گروه ۲۰ برای مقابله با زیان اقتصادی کرونا

سران گروه ۲۰ پس از نشست روز پنجشنبه خود وعده تزریق ۵ تریلیون دلار به اقتصاد جهان برای جبران پیامدهای ناشی از شیوع کرونا دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه فرانس۲۴ گزارش داد : سران گروه ۲۰ پس از این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، وعده دادند که ۵ تریلیون دلار را به عنوان بخشی از سیاست مالی و اقدامات اقتصادی به اقتصاد جهانی ترزیق و برنامه‌هایی را برای مقابله با پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و مالی شیوع کرونا اجرا کنند.

سران گروه ۲۰ همچنین در بیانیه پایانی خود گفتند که با نهادهای مختلف از جمله صندوق بین‌المللی پول، سازمان جهانی بهداشت و بانک‌های منطقه‌ای برای به‌کارگیری بسته‌های نجات اقتصادی قوی در حمایت از کشورهای در حال توسعه همکاری خواهند کرد.

وعده ۵ تریلیون دلاری گروه ۲۰ برای مقابله با زیان اقتصادی کرونا

نشست سران گروه ۲۰ که عربستان میزبان آن بود، به دلیل شیوع ویروس کووید۱۹ به صورت کنفرانس ویدئویی ۹۰ دقیقه‌ای برگزار شد.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در سخنرانی آغازین خود از سران کشورهای عضو این گروه خواست برای تولید واکسن کووید۱۹، بازگشت سریع جریان عادی نقل و انتقال کالا و خدمات و همچنین کمک به کشورهای توسعه یافته برای مقابله با کرونا سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت: گروه بیست در موضوع تجارت باید با بازگرداندن هرچه سریعتر جریان عادی نقل و انتقال کالا، به ویژه کالاهای ضروری پزشکی، پیامی قدرتمند ارسال کند تا اعتماد به اقتصاد جهانی بازگردد.

به رغم درخواست برای همکاری در میان گروه ۲۰، جنگ بر سر قیمت نفت میان عربستان و روسیه در کنار تنش میان آمریکا و چین بر سر منشأ ویروس کرونا، احتمال درگیری در این ویدئو کنفرانس ۹۰ دقیقه‌ای را بالا برده بود.

اما روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که واشنگتن و پکن در گفت‌وگوهای مقدماتی برای نشست گروه ۲۰ توافق کردند که اتهام‌افکنی درباره منشأ ویروس کووید۱۹ را فعلا کنار بگذارند.

با این وجود، مذاکرات میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بیانیه مشترک درباره شیوع کرونا به دلیل اصرار آمریکا برای ثبت چین به عنوان منشأ این ویروس در این بیانیه، به بن‌بست خورده است.

آمریکا همچنین بر تداوم تحریم‌های خود علیه ملت‌های مختلف از جمله ایران و ونزوئلا با وجود تاثیر منفی این تحریم‌ها بر مقابله این کشورها با کرونا اصرار می‌ورزد.

مقام‌های کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی خواستار توقف تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران و ونزوئلا در بحران شیوع کرونا هستند.

این در حالی است که ویروس کرونا تقریبا به همه کشورهای جهان شیوع پیدا و تاکنون بیش از ۵۲۰ هزار نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده است. همچنین بیش از ۲۲ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین