کد خبر: ۶۴۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۱

استقبال مسکو از گزارش آژانس

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گزارش اخیر محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد پرونده هسته‌ای ایران را مثبت ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرده‌است که «ادامه روند مثبت پاسخگویی از جانب تهران» منجر به حل بقیه ابعاد این پرونده در آینده نزدیک شود.

به گزارش خبرگزاری روسی ریانوستی در بیانیه‌ای رسمی که روز شنبه توسط میخائیل کامینین سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه انتشار یافته آمده‌است: «توافق صورت گرفته با IAEA در راستای رفع ابهام از مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران گامی مهم و رو به جلو محسوب می شود، اما این کشور باید اقدامات بیشتری را برای اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود انجام دهد».

در ادامه این بیانیه خاطر نشان شده‌است که مسکو تنظیم چنین برنامه ای را گامی مثبت ارزیابی می کند،«اما مهم این است که این توافق به موقع و بطور کامل از سوی ایران به اجرا درآید، امری که بی‌تردید به برقراری اعتماد نسبت به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران منجر شده و به حل سایر ابعاد برنامه هسته‌ای تهران نیز کمک می‌کند».
بیانیه وزارت‌خارجه روسیه همچنین بر لزوم «افزایش همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی تهران» تاکید کرده‌است.

به گفته کامینین مسکو گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را به دقت مورد مطالعه قرار داده و نظرات خود در مورد آن را با سایر اعضای شورای امنیت در میان خواهد گذاشت.

گفتنی است مطابق گزارش اخیر محمدالبرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل ایران با بازرسان آژانس درخصوص رفع ابهام از مسائل مربوط به بازفرآوری پلوتونیوم کلیه ابهامات موجود در این زمینه را برطرف ساخته‌است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین