کد خبر: ۶۴۳۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶

درباره مشخصات جان‌باختگان در کانون‌های کرونا در اروپا چه می‌دانیم؟

اطلاعات ثبت شده تا این زمان در سه کشور از کانون‌های اصلی شیوع کرونا در اروپا، یعنی ایتالیا، اسپانیا و فرانسه نشان می‌دهد که بیشتر افراد درگذشته بر اثر این بیماری دارای سن بیشتر از ۷۰ سال بوده و بیماری‌های قبلی داشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

مسئولان بهداشت و سلامت در این سه کشور تلاش می‌کنند تا اطلاعاتی هر چه بیشتر و دقیق‌تر را در مورد وضعیت جسمی، سن، جنسیت، محل سکونت و علائم بیماری‌های قبلی را در نزد افراد جان‌باخته از کرونا ثبت کنند تا از طریق آن بتوانند به روند تشخیص یا درمان احتمالی افراد مبتلا کمک کنند.

فوتی‌های جوان در فرانسه: یک درصد

در فرانسه سازمان بهداشت همگانی مسئولیت جمع‌آوری این آمار و اطلاعات را بر عهده دارد.

درباره مشخصات جان‌باختگان در کانون‌های کرونا در اروپا چه می‌دانیم؟

در آخرین گزارشی که این سازمان روز پنجشنبه منتشر کرد آمده است که حدود ۵۷ درصد فوتی‌های کرونا را مردان تشکیل می‌دهند. با این حال این آمار تنها شامل موارد فوتی گزارش شده در بیمارستان‌هاست و موارد فوتی در خانه‌های سالمندان در آن لحاظ نشده است. مطابق برآوردها در فرانسه، در خانه‌های سالمندان چیزی حدود ۷۵ درصد آمار کل فوتی‌های کرونا را زنان تشکیل می‌دهند. اما اگر این آمار هم لحاظ شود، با توجه به نسبت شمار ساکنان خانه‌های سالمندان با سایر افراد سالمند، باز هم درصد مرگ و میر کرونا در مردان بیشتر از زنان است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت همگانی فرانسه، ۵۷ درصد افرادی که بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت کردند، از قبل سرطان، مرض قند یا فشارخون داشته‌اند. میانگین سن موارد فوتی کرونا با پیشینه این مشکلات جسمی، ۸۱.۲ سال بوده است.

همچنین در آخرین آمار رسمی فرانسه نخستین و تنها مورد فوتی کرونا در افراد کم سن و سال نیز که متعلق به یک دختر ۱۶ ساله است به چشم می‌خورد. این دختر به نوع پیشرفته ویروس کرونا مبتلا بود.

ابتلا به کرونا در فرانسه تقریبا در تمام سنین دیده شده است، اما تنها یک درصد از موارد فوت مبتلایان مربوط به افراد ۱۸ تا ۴۴ ساله بوده است. تمام این موارد نیز مربوط به افرادی بوده که مشکلات جسمی قبلی داشته‌اند.

۶.۳ درصد قربانیان در فرانسه بین ۴۵ تا ۶۴ سال داشته‌اند که بیش از نیمی از این افراد نیز از مشکلات قبلی رنج می‌برده‌اند. ۱۵ درصد جان‌باختگان کرونا بین ۶۵ تا ۷۴ سال سن داشته‌ که ۶۸ درصدشان پیش از کرونا به بیماری‌های دیگری دچار شده بودند. افراد بالای ۷۵ سال، ۷۸.۳ درصد قربانیان کرونا در فرانسه را تشکیل می‌دهند که نیمی از آنها نیز بیماری قبلی داشته‌اند.

آمار بستری‌های مراقبت‌های ویژه

در فرانسه تا کنون میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شدند، ۶۵ سال بوده که یک چهارم آنها را افراد بالای ۷۵ سال تشکیل می‌دهند.

با این حال مسئله نگران‌کننده آن است که ۱۷ درصد این بیماران افراد زیر ۶۵ سال بدون سابقه بیماری بوده‌اند. ژولی، همان دختر ۱۶ ساله تازه درگذشته، نمونه‌ای از این افراد است که بدون پیشینه بیماری، به دلیل ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های بستری شده بود و در نهایت جان خود را از دست داد.

در ایتالیا هم مردها بیشتر می‌میرند

اطلاعات ثبت شده از مشخصات جان‌باختگان کرونا در فرانسه با ایتالیا متفاوت است. در ایتالیا از حدود ۹ هزار نفر فوتی کرونا تا روز جمعه، ۷۰ درصد مرد بوده‌اند. البته سن این افراد نیز مانند فرانسه بالاست و میانگین آن ۷۸ سال بوده است. در ایتالیا ۸۵ درصد فوتی‌ها بیش از ۷۰ سال سن داشته‌اند و هیچ مورد فوتی زیر ۳۰ سال گزارش نشده است.

از سوی دیگر تنها ۱.۴ درصد فوتی‌های گزارش شده در ایتالیا پیشینه بیماری نداشته‌اند. نیمی از آنها نیز پیش از مرگ مشکلات جسمی داشته‌اند که بیشتر بیماری‌های آنها فشار خون، مرض قند، مشکل کلیه و قلب بوده است.

فاصله ابتلا تا مرگ

مسئولان ایتالیا همچنین روی فاصله زمانی میان ابتلا تا مرگ بیماران کووید ۱۹ نیز تمرکز کرده‌اند.

به گزارش مقام‌های رسمی ایتالیا، در موارد فوتی میانگین فاصله ظهور نخستین علائم ابتلا فرد به بیماری کرونا تا فوت او ۹ روز است. این فاصله در موارد شدید به ۴ روز کاهش می‌یابد.

اسپانیا: فوتی‌های مسن

تا روز جمعه بیش از ۵ هزار فوتی کرونا در اسپانیا گزارش شد که ۶۲.۲ درصد آنها را مردان تشکیل می‌دهند. نزدیک به ۹۰ درصد فوتی‌ها بیش از ۷۰ سال سن داشته‌اند و تنها یک درصد آنها ۳۰ ساله یا کمتر بوده‌اند.

آمار فوتی‌های اسپانیا با چین، خاستگاه اصلی کرونا قابل قیاس است. در چین نیز مردان با ۶۳.۸ درصد، بیشترین شمار جان‌باختگان کرونا را تشکیل می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین