کد خبر: ۶۴۴۱۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳

هشدار معاون سیاسی سپاه به آمریکایی‌ها

معاون سیاسی سپاه گفت: اگر آمریکایی ها فراتر از عملیات روانی بخواهند اقدامی را در عراق انجام دهند یک شکست راهبردی بزرگتر از گذشته را در کارنامه خود ثبت خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه درباره برخی اخبار و تحلیل‌ها مبنی بر تحرکات اخیر آمریکا در عراق و تهدید گروهای مقاومت در این کشور گفت: آمریکایی ها با تمرکز بر نوعی عملیات روانی می خواهند کارهای خود را به پیش ببرند و در این زمینه تهدیداتی علیه گروهای مقاومت در عراق و بعضا هم تهدیداتی علیه ایران مطرح می‌کنند.

وی افزود: آنها به دنبال این هستند تا از این طریق بتوانند بر روند تحولات تاثیر بگذارند و آنها را به سمت و سویی که مد نظر خودشان است به خصوص در موضوع انتخاب نخست وزیر در عراق و روندهای سیاسی در این کشور سوق بدهند.

هشدار معاون سیاسی سپاه به آمریکایی‌ها

سردار جوانی ادامه داد: نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر آمریکایی‌ها بخواند فراتر از عملیات روانی، اقدامات نظامی انجام دهند و به خیال خودشان کار مقاومت را به انتها برسانند و تحولات در منطقه راهبردی غرب آسیا را تغییر دهند، با اطمینان خاطر می‌شود گفت که دچار یک خطای راهبردی شده و اشتباهاتی را که در ۱۸ سال گذشته در غرب آسیا مرتکب شدند تکرار خواهند کرد و یک شکست بزرگتر از گذشته در کارنامه آنها ثبت خواهد شد.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه هرنوع اقدام عملی آمریکایی‌ها در عراق مبتنی بر یک برآورد غلط صورت می‌گیرد، تصریح کرد: آمریکایی ها دچار نوعی توهم شدند که می توانند در چنین شرایطی برنامه‌های خود را به نتیجه برسانند. آنها بهتر است قبل از هر اقدامی نگاهی به اقدامات خود در ۱۸ سال گذشته در منطقه داشته باشند. یک نگاه اجمالی نشان می دهد آمریکایی ها در منطقه خصوصا در عراق هزینه هایی زیادی را مرتکب شدند از طرفی تلفات زیادی هم دادند و به هیچ کدام از اهداف خودشان نرسیدند. اگر آمریکایی ها کار دیگری را انجام دهند در ادامه اشتباهات آنها خواهد بود و هزینه های آمریکا را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه اساسا شرایط منطقه متفاوت از آن چیزی است که آمریکایی ها فکر می‌کنند، تاکید کرد: مقاومت امروز در منطقه یک مقاومت یکپارچه است و اینکه تصور می‌کنند در جغرافیای عراق می توانند به صورت محدود کاری را انجام دهند تصور باطلی است. گرچه در داخل خود عراق ظرفیت های فراوانی از جمله ظرفیت مردم، مقاومت و مرجعیت و آگاهی و هوشیاری که در مجموعه های مختلف در این کشور وجود دارد و اجازه نمی دهد آمریکایی ها نقشه های خودشان را پیاده کنند.

سردار جوانی در پایان تاکید کرد: امروز آمریکایی ها باید در محاسبات خودشان تجدید نظر کنند. زمانی که آمریکایی ها یک قدرت برتر و منسجم بودند و در واقع آمادگی برای انجام عملیات داشتند و با لشکرکشی وارد منطقه شدند به نتیجه ای نرسیدند در حالی که در آن زمان مقاومت هم به شکل امروز وجود نداشت اما امروز آمریکایی ها در منطقه دچار سایش قدرت شدند و تنفر شدیدی از آنها در منطقه وجود دارد و مقاومت قدرتمندی هم در منطقه شکل گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
0
امریکا باید بپذیرد که دوران اقتدارش بسر رسیده و قدرتی جدید در جهان تعیین کننده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین