کد خبر: ۶۴۴۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

کشته‌های کرونا در آمریکا از ۳ هزار نفر فراتر رفت

خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد که آمار کشته های ویروس مرگبار کووید-۱۹ در آمریکا از ۳ هزار تن گذشت.
آفتاب‌‌نیوز :

این گزارش به نقل از مقامات وزارت بهداشت آمریکا، دیروز دوشنبه را مرگبارترین روز از زمان شیوع کرونا در این کشور توصیف کرد و نوشت: آمریکا فقط دیروز ۵۴۰ کشته کرونا داشت که این تعداد آمار کلی قربانیان کرونا در این کشور را به ۳ هزار و ۱۷ نفر رساند.

این گزارش بدون اشاره به نام مقام خاصی از این وزارت خانه، آمار مبتلایان به کرونا در این کشور را نیز ۱۶۳ هزار نفر اعلام کرد و نوشت: اگرچه بیمارستان های مناطق شهری نیویورک تاکنون بیش از ظرفیت خود بیمار کرونایی بستری کردند، اما مقامات و شهروندان این شهر خوشحال هستند از اینکه "ناو- بیمارستان" هزار تخت خوابی نیروی دریایی این کشور نیز برای کمک به آنها در این بحران امنیت بهداشتی وارد شهرشان شده است.

کشته‌های کرونا در آمریکا از ۳ هزار نفر فراتر رفت

براساس این گزارش، از آنجایی کرونا دستگاه تنفسی مبتلایان خود را درگیر می کند، استفاده از دستگاه های کمک تنفسی و تجهیزات خاص پزشکی در این کشور ضروری شده و احتمال کمبود آنها نیز وجود دارد.

با این وجود، روز یکشنبه رئیس مرکز بیماری‌های عفونی آمریکا پیش‌بینی کرده بود که دست کم صدهزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) جان خود را از دست خواهند داد.

دکتر آنتونی فائوچی در گفت وگو با شبکه سی ان ان با اعلام اینکه ۲ میلیون آمریکایی به این بیماری مبتلا خواهند شد گفته بود که ممکن است میزان مرگ و میر در آمریکا تا دو برابر این رقم باشد.

هم‌زمان مقام‌های تعدادی از ایالات و شهرهای آمریکا درباره کمبود تجهیزات پزشکی حیاتی در مقابله به این بیماری هشدار داده‌اند.

شهردار نیویورک گفته است که تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با شیوع کرونا از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی در این شهر یک هفته دیگر تمام می‌شود.

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، به سی‌ان‌ان گفت که وضعیت این شهر مثل "زمان جنگ" است.

نیویورک به مرکز ابتلا و شیوع کووید-۱۹ در آمریکا تبدیل شده و تا روز شنبه بیش از ۵۲ هزار نفر در کل این ایالت مبتلا شده‌اند. این رقم یک‌سوم آمار کل ایالات متحده است.

پیشتر اندرو کومو فرماندار نیویورک نیز گفته بود که نقطه اوج بیماری در این ایالت دو تا سه هفته دیگر از راه خواهد رسید و از نیاز فوری این ایالت به ۳۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی خبر داده بود.

روز شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت که وضع قرنطینه در ایالت نیویورک را بررسی می‌کند اما ساعاتی بعد خبر داد که کارگروه مبارزه با شیوع کرونا در کاخ سفید به او توصیه کرده‌اند که نیاز به قرنطینه نیویورک نخواهد بود.

با این وجود، جامعه آمریکا امروزه به قدری درگیر این بیماری شده است که حتی وزارت دفاع این کشور نیز از تیررس این بیماری مهلک در امان نمانده است.

چرا که وزارت دفاع آمریکا نیز دیروز دوشنبه در اطلاعیه اعلام کرد که شمار مبتلایان قطعی به ویروس جدید کرونا (کووید -۱۹) در میان اعضای نظامی و کارکنان غیرنظامی این وزارتخانه به بیش از یک هزار تن رسیده است.

خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه مستند به این اطلاعیه آمار دقیق این افراد (اعم از بهبودیافته و جانباخته) را ۱۰۸۷ تن اعلام کرد و افزود : طبق آخرین اطلاعات به روزرسانی شده، ۵۶۹ نفر از نیروهای مسلح به بیماری کرونا مبتلا شده اند، ۲۶ نفر در بیمارستان بستری شده و ۳۴ نفر دیگر بهبود یافته اند. باقی موارد مربوط به کارکنان غیرنظامی، وابستگان و پیمانکاران در پنتاگون است.

گفتنی است که اوایل ماه مارس، پنتاگون نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کووید -۱۹ را گزارش داد و اعلام کرد که فرد جانباخته پیمانکاری بوده که در محوطه بیرونی ساختمان پنتاگون فعالیت می کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین