کد خبر: ۶۴۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۶
واکنش ابطحی به منع چاپ مجدد خاطرات

نگاه گزینشی به انقلاب شامل هاشمی هم شد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «سید محمدعلی ابطحی» عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در واکنش به جلوگیری از چاپ مجدد کتاب هاشمی رفسنجانی گفت: این نوع نگاه گزینشی می‌تواند باعث شود روایت انقلاب در درازمدت به دست نامحرمانی بیافتد که تاریخ انقلاب را دگرگون کنند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور پیشین، در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب در خصوص جلوگیری از چاپ مجدد خاطرات هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آقای هاشمی بعد از انقلاب نزدیک‌ترین فرد به امام (ره) و بهترین مشاور ایشان بوده‌اند.

ابطحی افزود: هاشمی رفسنجانی کانال ارتباطی فکری همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در زمان حیات امام(ره) بوده و اعتمادی که امام(ره) به هاشمی رفسنجانی داشتند، بسیار جدی بود.

وی اظهار داشت: به همین دلیل نقل‌ و قول‌های سیاسی که آقای هاشمی رفسنجانی از امام‌(ره) انجام می‌دهد مستندترین نقل و قول‌هاست زیرا هاشمی معتمدترین فرد در نزد امام بود که هیچ‌کس آن را انکار نمی‌کند. 

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در ادامه گفت: آقای هاشمی رفسنجانی در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی خود نقل کردند که حتی مقام معظم رهبری درد دل‌های خود با امام‌(ره) از طریق ایشان انجام می‌دادند و این مطلب مورد تکذیب رهبری هم قرار نگرفته است.

ابطحی با انتقاد از مخالفان چاژ خاطرات هاشمی افزود: این نگاه گزینشی به تاریخ انقلاب می‌تواند منجر به آن شود که یک راوی صادق انقلاب مانند هاشمی رفسنجانی کنار گذاشته شود و افراد نامحرم به انقلاب بخواهند در درازمدت تاریخ انقلاب را دچار دگرگونی کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: علیرغم تمام اختلاف‌نظرهای سیاسی که با آقای هاشمی داریم نمی‌توانیم منکر این شویم که نقش ایشان در انقلاب اسلامی نقش اول بوده است و اتفاقاتی که رخ می‌دهد بیشتر از آن که رفسنجانی را هدف قرار دهد، اصل انقلاب و امام(ره) را هدف قرار می‌دهد.

ابطحی تاکید کرد: مخالفت با هاشمی رفسنجانی انتقام‌گیری از اندیشه مترقی امام(ره) که هاشمی بهترین مترجم آن بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین