کد خبر: ۶۴۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۶

پیش‌بینی زمان ظهور امکان ندارد

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: «سیدرضا اکرمی» عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در واکنش به برخی اظهارنظرات مبنی بر نزدیک بودن زمان ظهور امام زمان(عج)، متذکر شد: از نظر متون قرآنی و روایی پیش‌بینی زمان ظهور به هیچ وجه امکان ندارد و خود ائمه و اهل بیت هم بر این نکته تأکید کرده‌اند. 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب توضیح داد: مانع ظهور حضرت امام عصر(عج) و دلیل طولانی شدن غیبت دو شرط «تقیه» و «امنیت جانی» ایشان است و به محض حصول اطمینان از این دو شرط، زمینه برای ظهور امام فراهم می‌شود اما پیش‌بینی زمان ظهور ممکن نیست. 

عضو جامعه روحانیت مبارز با رد این نکته که «شرط قطعی ظهور این است که دنیا لبریز از ظلم و ستم شده باشد»، اظهار داشت: این شرط مربوط به شرایط کلی جامعه است اما هرگز بدان معنا نیست که مسئولین جامعه اسلامی و مردم نسبت به ظلم بی‌تفاوت باشند یا به آن دامن بزنند تا زمینه ظهور فراهم شود. 

وی در عین حال تأکید کرد: ‌مسئولیت امام زمان(عج) برای ترویج عدل جهانی است ولی منتظران او وظیفه دارند تا عدالت را در خانواده، شهر و کشور خود برقرار سازند. 

اکرمی در پایان توصیه کرد تا مداحان و واعظان به جای پرداختن به مباحث کم‌اهمیت‌تر، به ترویج و تبلیغ فرهنگ انتظار حقیقی در جامعه بپردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین