آفتابنیوز : آفتاب سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد: «نرخ آرم طرح ترافیك تعدیل میشود».
به گزارش آفتاب، «خسرو دانشجو» پس از پایان سی و سومین جلسه شورای شهر تهران كه بدون حضور مستمع برگزار شد، با اشاره به اعتراضهای دستگاههای مختلف دولتی و همچنین برخی مشاغل درباره نرخ آرم طرح ترافیك، گفت: «نمایندگان مردم در شورای شهر تهران در هفته و ماههای اخیر از سوی مجموعههای مختلف دولتی و مردمی اعتراضاتی را مبنی بر زیاد بودن نرخ آرم طرح ترافیك اعلام كردند».
وی افزود: «بر همین اساس در جلسه امروز شورای شهر تهران با حضور معاون حمل و نقل ترافیك شهردار تهران به این موضوع رسیدگی و مقرر شد، تا دو عضو شورا و معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران و نماینده فرمانداری تهران به این موضوع رسیدگی كرده و نرخ آرم طرح ترافیك برخی ادارات و مشاغل را تعدیل كرده و تخفیفهایی را اعمال كنند».
سخنگوی شورای شهر تهران افزود: «برخی ادارات و مشاغل مجبورند، برای ارائه خدمات به شهروندان به محدوده طرح ترافیك وارد شوند، اما به خاطر افزایش چشمگیر این نرخ آنان دچار مشكلاتی شدند».
وی اضافه كرد: «به عنوان مثال اساتید دانشگاهها، كارشناسان رسمی و وكلای دادگستری، برخی ادارات و نهادها بیشترین اعتراضات را نسبت به نرخ آرم طرح ترافیك داشتهاند، زیرا این دسته از افراد مجبورند به خاطر نوع شغل وارد محدوده طرح ترافیك شوند. به همین دلیل افزایش چهار تا پنج برابری نرخ آرم معقول به نظر نمیرسد».
دانشجو با تاكید بر این كه تعدیل قیمت و اعمال تخفیف تنها شامل ادارات، نهادها و مشاغلی كه مجبور به ورود محدوده طرح ترافیك برای ارائه خدمات به شهروندان هستند، خواهد شد، افزود: «تخفیفها و تعدیلهای نرخ آرم طرح ترافیك، شامل افراد و یا اماكنی كه انتفاع خودشان را مد نظر داشته باشد، تغییر نخواهد كرد».
وی در پاسخ به این كه مسوولان شهرداری معتقدند، دولت باید هزینه حضورش را در تهران بپردازد، توضیح داد: «تشخیص این مساله بر عهده شورای شهر است و ورود به مسوولیت دیگران صحیح نیست، لذا دولت باید هزینه حضورش را در تهران بپردازد و نباید ادارات دولتی انتظار داشته باشند كه شهروندان تهرانی هزینه حضور دولتمردانی را بپردازند كه به كل كشور ارائه خدمات میكنند، اما در این زمینه نیز دیدگاههای مختلفی مطرح است».
سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: «دولت در قالب تبصره 13 و پرداخت 5/82 درصد سهم خرید اتوبوسها، بخشی از هزینهها را میپردازد، اما شورای شهر تهران معتقد است كه هنوز پرداخت هزینهها كافی نیست، با این حال درست نیست كه با این نگرش به سراغ حوزههای ماموریتی خود وارد شویم».
وی خاطر نشان كرد: «برای پایان دادن به این موضوع و به جای ورود به فضای چانهزنی كه تصویب نرخ آرم طرح ترافیك در اختیار شورا یا شهرداری است، به این جمعبندی رسیدیم كه كمیتهای با حضور بنده ، رییس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، نماینده فرمانداری تهران و معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران بابت تجدیدنظر در نرخ آرم طرح ترافیك تشكیل شود».
سخنگوی شورای شهر تهران افزود: «البته این گله از سوی اعضای شورای شهر تهران مطرح شد كه چرا مسوولان شهرداری قبلا تعیین نرخها آرم طرح ترافیك، جلسهای برای اطلاع از نظرات كارشناسی اعضای شورا تشكیل ندادند، چرا كه در این صورت به راحتی می توانستند نرخهای تعیین شده را اجرایی كنند».
وی میزان تعدیل و تجدیدنظر در نرخ آرمهای طرح ترافیك را به آینده موكول كرد و گفت: «باید درخواستها و اعتراضات را به صورت جزئی بررسی كرده و تشخیص دهیم كه كدامیك از آنها وارد است و سپس نسبت به تجدیدنظر و تعدیل و اعمال تخفیف اقدام میكنیم».
دانشجو اظهار كرد: «20 تا 30 درصد از مجموعه دولتی، نیازمند ورود به محدوده طرح ترافیك هستند كه باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم كه اعتراضات كدام دسته از ادارات و مشاغل وارد، تشخیص داده میشود».
وی یادآور شد: «با برنامهریزی هیات رییسه شورای شهر و هماهنگی شورای شهر تهران هر چه سریعتر جلسه تعدیل نرخ آرم طرح ترافیك با حضور نمایندگان یاد شده برگزار خواهد شد».