کد خبر: ۶۴۴۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

منبع نظامی عراق: نصب سامانه پاتریوت در عراق ادعای رسانه ای است

سخنگوی رسمی فرماندهی مشترک نظامی عراق روز چهارشنبه گفت که ورود سامانه دفاع هوایی پاتریوت به داخل عراق توسط آمریکا و نصب آنها در پایگاه های نظامی عین الاسد (الانبار) و حریر (اربیل) ادعای رسانه ای است.
آفتاب‌‌نیوز :

سرلشکر «تحسین الخفاجی» در اظهاراتی که در رسانه های مختلف عراقی منتشر شده گفت که هنوز آمریکا در باره نصب این سامانه های پدافند موشکی به عراق اطلاع نداده و بیشتر ادعاهای رسانه ای است.

وی اضافه کرد که نصب این سامانه پدافند موشکی مرتبط با مذاکرات دو دولت عراق و آمریکا در خصوص حضور نیروهای بیگانه در خاک عراق است.

منبع نظامی عراق: نصب سامانه پاتریوت در عراق ادعای رسانه ای است

این سخنگوی نظامی عراقی افزود که در صورت حصول توافق نهایی بین دو کشور، جزییات آن را فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق به اطلاع عموم می رساند.

در روزهای گذشته رسانه های مختلف به نقل از منابع آمریکایی و عراقی گزارش هایی از ورود سامانه پدافند موشکی آمریکا به داخل عراق و نصب آن در دو پایگاه عین الاسد و حریر منتشر کرده بودند.

برخی منابع خبری عراق نیز ادعا کردند که سقوط دو راکت کاتیوشا در نزدیکی شهر «هیت» (70 کیلومتری غرب الرمادی مرکز استان الانبار) در صبحگاه دیروز (سه شنبه) ناشی از رهگیری آنها توسط سامانه پدافند هوایی پاتریوت مستقر در پایگاه عین الاسد بوده است که این خبر نیز بعدا از سوی مقام های رسمی تکذیب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین