کد خبر: ۶۴۴۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

رهامی: مردم در مقابله با ویروس کرونا اصالت و شاستگی خود را نشان دادند

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در بحران جهانی شیوح ویروس کرونا، ملت ایران اصالت و شایستگی خود را بعنوان مردمانی با فرهنگ و ریشه‌دار نشان دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گفت: چهل و یک سال پیش، ملت ایران در فروردین ۵۸، در یک رفراندوم بی نظیر، با اکثریت ۹۸٪ به تغییر نظام حاکم بر کشور و تأسیس نظام جمهوری اسلامی، رأی دادند.

وی افزود: این حضور بی‌نظیر، جهت تحقق آرمان‌هایی بود که از طرف رهبر فقید انقلاب و سایر بزرگان و پیش کسوتان نهضت اسلامی، طی بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها، مطرح شده بود و مردم ایران در دوره انقلاب، در سراسر کشور بر آن آرمانها و خواسته‌های ملی پای فشرده بودند.

رهامی: مردم در مقابله با ویروس کرونا اصالت و شاستگی خود را نشان دادند

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که ملت ایران در ۴۱ ساله گذشته در دفاع از کشور و نظام قانونی آن از هیچ فداکاری دریغ نکردند ادامه داد: در جبهه‌های جنگ تحمیلی ۸ساله در مقابل تهاجم دشمنان خارجی و چه در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، واقعا مردم ایران حجت را بر مسئولین کشور تمام کرده‌اند، در همین بحران فراگیر و جهانی ویروس کرونا، مردم اصالت و شایستگی خود را بعنوان مردمانی با فرهنگ و ریشه دار نشان دادند.

رییس بنیاد بین المللی صلح در ادامه با طرح این سوال که در چهل و یکمین سالگرد تأسیس نظام جمهوری اسلامی در ایران، در تحقق آرمان‌های انقلاب و خواسته‌های ملت، چه اندازه موفق بوده ایم گفت: آرمانها و خواسته‌هایی که بخشی از آنها در قانون اساسی جمهوری اسلامی متجلی شده است و با فداکاری ده‌ها هزار شهید و صدها هزار جانباز و تلاش و ایثار و استقامت ملیون‌ها انسان فداکار، پشتوانه آن اصول می باشد ۴۱ سال را پشت سر گذاشتیم.

وی در ادامه یادآور شد: امروزه متأسفانه با نگرانی‌ها و کاستی‌های فراوانی در استیفای حقوق ملت و آزادی‌های مصرح در قانون اساسی، جایگاه نهادهای انتخابی، خصوصا جایگاه و شأن مجلس شورای اسلامی و نیز در توسعه و تعمیق عدالت روبرو هستیم، علیرغم تلاش‌های و اقدامات ارزنده ای که در جهت توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشور، در این مدت ۴ دهه صورت گرفته، هنوز بسیاری از مناطق کشور، خصوصا، استان‌های مرزی در توزیع امکانات و فرصت‌های اقتصادی و شغلی و امثال آن شدیدا رنج می برند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با بیان این که بنظر می رسد بخش عمده این کاستی‌ها ناشی از عدم اجرای عدالت واقعی و فاصله گرفتن از بخشی از آرمان‌های اولیه انقلاب باشد گفت: گرچه مجال توضیح کامل بسیاری از کاستی ها نیست، اما همین میزان از نگرانی‌ها و کاستی‌ها و عدم تحقق آرمان‌ها و وعده‌ها، از جمله علل و عواملی است که میزان مشارکت در انتخابات را از ۹۸٪ در فروردین ۵۸ به کمتر از ۴۰٪ در اسفند ۹۸ رسانده، و بویژه در کلانشهرهای نسبتا برخوردار، مثل تهران، این نسبت به ۲۸٪ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: بنابر این تصمیم گیران و کارگزاران کشور، خصوصا مسؤولین نظام و بلکه همه ما به این نگرانی‌ها و کاستی‌ها به عنوان یک دغدغه و نگرانی ملی باید توجه کنیم، و نگذاریم به اعتمادعمومی و حمایت ملی که بزرگترین سرمایه یک نظام و حکومت است، خلل و آسیبی وارد شود، که گاهی فرصت‌ها خیلی زود از دست می رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین