کد خبر: ۶۴۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۹

حمله مجدد مالکی به دموکرات‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست‌وزیر عراق بار دیگر ضمن انتقاد شدید از سیاستمداران حزب دموکرات آمریکا که خواستار استفعای وی شده‌اند گفته‌است که اقدامات دولت تحت رهبری وی باعث شده تا کشورش از سقوط به یک جنگ داخلی تمام عیار نجات پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری رویتر نوری المالکی روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری با اشاره غیرمستقیم به سخنان نمایندگان حزب دموکرات در کنگره و سنای آمریکا علیه وی گفت: «آنها از مسیر منطق و انصاف خارج شده‌اند. سخنان آنها می‌تواند مشوق شورشیان برای بی‌ثبات کردن عراق باشد. این که دائما بگوئیم که اوضاع امنیتی(عراق) بد است و هیچ پیشرفتی در کشور دیده نمی‌شود تنها این پیام نادرست را به تروریست‌ها می‌فرستد که ادامه اقداماتشان می‌تواند تاثیرگذار باشد».

آقای مالکی افزود: «آنها (دموکرات‌ها) به هیچ وجه متوجه نیستند که کشور ما چه فاجعه بزرگی را پشت سر گذاشته و این دولت ،دولت اتحاد ملی، در متوقف ساختن جنگ داخلی تمام‌عیار چه نقش مهمی بر عهده داشته‌است».

سخنان نخست‌وزیر نوری‌المالکی در حالی مطرح می‌شود که قرار است سفیر ایالات‌ متحده در عراق و فرمانده نیروهای ارتش آمریکا در آن کشور هفته آینده گزارش بسیار مهم خود درباره اوضاع امنیتی و سیاسی عراق را به پرزیدنت بوش ارائه نمایند. این گزارش همچنین روز نوزدهم شهریورماه به کنگره ارائه خواهد شد.

نخست‌وزیر عراق در سخنان روز یکشنبه خود از هرگونه در پیش داوری درباره محتوای این گزارش خودداری کرد و افزود: «ما نیز مثل بقیه صبر می‌کنیم تا این گزارش نوشته و منتشر شود».

آقای مالکی طی هفته‌های اخیر تحت فشارهای فزاینده سیاستمداران حزب دموکرات بویژه نامزدهای این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا بوده‌است که همگی وی را به بی کفایتی و فرقه‌گرایی متهم می‌کنند، این در حالی است که نشانه‌های آشکاری از کاهش حمایت کاخ سفید نیز از دولت نوری‌المالکی به چشم می‌خورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین