کد خبر: ۶۴۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۰
تاکید نوبخت بر مشارکت همگانی

توسعه از طریق اصلاحات امکان‌پذیر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد باقر نوبخت، توسعه را از طریق اصلاحات امكان‌پذیر دانسته و می‌گوید: این حزب به دلیل اعتقادش به توسعه به اصلاحات نیزاعتقاد دارد و همچنین بر این باور است كه همه‌ نیروها با گرایش‌های مختلف سیاسی‌شان باید برای توسعه، مشاركت داشته باشند. 

دبیركل حزب اعتدال و توسعه با بیان این‌كه «ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه برای حضور مدیریت شده این حزب در انتخابات مجلس هشتم فعال شد» ادامه داد: كارگروهی از سوی شورای مركزی حزب برای شناسایی افراد معتدل و شایسته بدون توجه به گرایش‌های سیاسی‌شان برای دعوت در انتخابات مجلس هشتم مامور شده‌اند كه امیدواریم لیست مستقلی ازشایستگان كشور- كه می‌توان به عنوان افراد معتدل، متعهد و متخصص از آن‌ها یاد كرد - را برای تشكیل یك مجلس كارآمد و معتدل معرفی كنیم. 

وی خاطرنشان كرد: با توجه به وجوهی كه امروز افراد براساس آن در فضای سیاسی كشور معرفی می‌شوند، این حزب درصدد است این افراد معتدل را از جناح‌های مختلف كه دارای قدرت تعامل و انعطاف بوده، تمامیت‌خواه نیستند و حاضرند با جریان مقابل برای منافع ملی همكاری كنند را شناسایی و دورهم جمع كند.

دبیركل حزب اعتدال و توسعه درباره این موضوع كه این حزب جزء كدام گروه اصولگرا و اصلاح طلب است، گفت: اساسا این نوع تقسیم بندی كه افراد یا اصلاح طلب و یا اصولگرا هستند مبتنی بر یك تعریف واقع بینانه‌ای از شرایط كشورنیست؛ چراكه برخی افرادی در حال حاضر به عنوان اصولگرا معرفی می‌شوند كه به اصلاحات برای بهبود شرایط اعتقاد داشته و یا برخی افرادی كه امروز به عنوان اصلاح طلب شناخته شده‌اند در حالیكه به اصول و مبانی اسلامی در نگرش خود توجه دارند بنابراین این تقسیم بندی‌ها انتزاعی است.

نوبخت اعتدال را یك نوع منش ،روش و رویكرد اسلامی تعریف و تصریح كرد: اعتدال ریشه درمنابع دینی ،(قرآن و نهج‌البلاغه) دارد و حزب اعتدال و توسعه معتقد است كه اسلام در بردارنده‌ اصولی است كه می‌تواند پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی نسل امروز بوده و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نماینده مناسبی از تفكرات اسلامی در جهان مطرح كند؛ بنابراین از آن‌جا كه كارآمدی این نظام -كه برخواسته از اصول و اسلام است -از طریق توسعه یافتگی محقق خواهد شد ،اعتدال می‌تواند شرایط مناسب توسعه یافتگی را فراهم نماید.

وی اضافه كرد: این حزب به دلیل اعتقادش به توسعه به اصلاحات نیزاعتقاد دارد و همچنین بر این باور است كه همه‌ نیروها با گرایش‌های مختلف سیاسی‌شان باید برای توسعه، مشاركت داشته باشند. بنابراین حزب اعتدال و توسعه از نامگذاری سال جاری به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی استقبال كرده و آن را در این مقطع و شرایط زمانی، یك ضرورت تاریخی برای جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

نوبخت خاطرنشان كرد: با وجودی كه این حزب جزو گروه‌های 18 یا 22 گانه اصلاح طلب و یا جز مجموعه‌ گروه‌های اصولگرا نبوده و گروه مستقلی است ولی به این دو گروه احترام می‌گذارد و بر این باور است كه هر دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا همچون دو بال نظام بوده كه با همفكری و هم‌رایی آن‌ها عقل جمعی می‌تواند تقویت شده و با همكاری آن‌ها كشور به سمت پیشرفت و توسعه حركت كند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره نظر برخی اصولگرایان مبنی بر این كه نمایندگان مجلس ششم نباید در انتخابات مجلس هشتم كاندیدا شوند، گفت: این حرف منطقی نیست؛ چرا كه تعداد زیادی از افرادی كه امروز در جریان اصولگرا هستند، همچون دكتر حداد عادل در مجلس ششم نیز حضور داشتند پس یعنی با این صحبت نباید در مجلس هشتم كاندیدا شوند؟

دبیركل حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان كرد: در صورتی كه شعارهای احزاب برگرفته از برنامه‌های آن حزب بوده و مردم براساس آن شعارها احساس كنند كه خواسته‌ها و مطالبات‌شان محقق خواهد شد،با علاقه‌مندی در انتخابات شركت می‌كنند.

نوبخت با تاكید براین‌كه «اصلاحات به معنای تندروی نیست» اظهار كرد: در مقطعی عناصر رادیكال و تندروی جریان اصلاحات اقداماتی انجام داده كه امروزبا قبول داشتن این تندروی ازخود انتقاد می‌كنند، ولی همه اصلاحات این افراد نیستند و آن‌ها جریان محدودی بودند از این رو قطعا در این مرحله اصلاح‌طلبان با برخورداری از تجربیات گذشته و آرایش بهتر وارد خواهند شد.

دبیركل حزب اعتدال و توسعه در پایان تاكید كرد كه «با توجه به حضور 16 ساله‌ در دوره‌های سوم تا ششم مجلس شورای اسلامی» قصد كاندیداتوری در انتخابات مجلس هشتم را ندارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین