کد خبر: ۶۴۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۲

در جلسه بازپرسی هم‌میهن چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفتمین جلسه بازپرسی مدیرمسوول روزنامه توقیف‌شده «هم‌میهن» در شعبه دوم بازپرسی دادسرای كاركنان دولت، برگزار و «غلامحسین كرباسچی» به اتهامات مطرح شده در این جلسه پاسخ گفت. 

«محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع کرباسچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با بیان این مطلب اظهار داشت: صبح روز دوشنبه هفتمین جلسه بازپرسی كرباسچی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای كاركنان دولت، برگزار و چهار مورد اتهامی مطرح شد. 

وی با بیان این‌كه شاكی موارد مطرح شده در این جلسه مدعی‌العموم بود گفت: عنوان سه مورد اتهام مطرح‌شده، نشراكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و یك مورد آن توهین و افترا به قوه قضاییه بود. 

وی در مورد اتهام توهین و افترا به قوه قضاییه تصریح كرد: این اتهام در مورد سخنان كدیور نسبت به اخراج وی از دانشگاه بود. 

علیزاده طباطبایی، موارد اتهام نشر اكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی را اظهارات رسول جعفریان، مقاله‌ای از دكتر علی مطهری و اطلاعیه دفتر تحكیم وحدت بیان كرد. 

وكیل مدافع روزنامه توقیف‌شده «هم‌میهن» گفت: درجلسه امروز توضیح داده شد كه نشر اكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی موضوع ماده 698 نیاز به شاكی خصوصی دارد و مدعی‌العموم نمی‌تواند در این مورد به طرح شكایت بپردازد؛ این در حالی است كه در هیچ یك از موارد مطرح‌شده شاكی خصوصی وجود ندارد. 

وی با بیان این‌كه هیچ دلیلی بر كذب بودن این اظهارات ارایه نشده بود، گفت: غلامحسین كرباسچی اتهامات مطرح‌شده در جلسه امروز را نپذیرفت. دفاعیات در این جلسه از سوی موكل و اینجانب صورت گرفت و 26 شهریورماه برای برگزاری جلسه بعد تعیین شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین