کد خبر: ۶۴۴۸۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

کرونا ۱۸ میلیون فرصت شغلی را در چین به خطر انداخته است

با کاهش صادرات شرکت‌های چین و بسته شدن بازارهای کشورهای دیگر به علت شیوع کرونا، دهها میلیون فرصت شغلی در این کشور به خطر افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :

«شین گوا بین» معاون وزارت صنایع و فناوری اطلاع رسانی چین روز جمعه در پکن گفت: به دلیل شوکی که به بازار وارد شده و بسته شدن بازارهای کشورهای دیگر و کاهش تقاضا، وضعیت اقتصادی چین پیش از آنکه بهبود یابد، ممکن است بدتر نیز بشود.

گزارش‌های دولتی از چین حاکی است دهها میلیون فرصت شغلی در خطر است به طوری که تنها در بخش صنایع صادراتی ممکن است ۱۸ میلیون نفر شغلشان را از دست بدهند.

کرونا ۱۸ میلیون فرصت شغلی را در چین به خطر انداخته است

این مقام ارشد وزارت صنایع چین اعتراف کرد که تقاضا در داخل و خارج چین با تشدید همه گیری کرونا کاهش یافته است و شرکت‌های صادراتی برای حفظ حیات خود در کشمکش هستند و ممکن است شرایط بسیار بدی را در روزهای آتی تجربه کنند.

دو ماه بعد از اینکه درهای چین به روی کشورهای دیگر و مردم قفل شده بود، نوبت به دیگر بازارهای خارجی رسیده است که شیوع کرونا را تجربه کنند و این بیشترین و منفی‌ترین تاثیرها را روی بخش‌های صادراتی در چین خواهد داشت.

کارخانه‌های سازنده خودرو در سراسر اروپا و آمریکا در حال تعطیل شدن هستند و یا پیشتر درهای آن‌ها بسته شده است این درست اتفاقی بود که در دو ماه گذشته در چین افتاد.

«شین» گفت که بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی در چین به دلیل نبود تقاضا برای خرید، تولید را کاهش خواهند داد و بیشترین فشارها بر روی این کارخانه‌ها وارد خواهد آمد.

صادرات چین بر اساس محاسبات دلاری در دو ماه نخست سال جاری میلادی ۱۷/۲ درصد کاهش یافت و در ماه‌های آینده شاید شرایط از این هم بدتر شود.

«لو تینگ» کارشناس و تحلیلگر مسایل اقتصادی در چین بر این باور است کاهش تقاضای جهانی تجارت بین المللی چین را محدودتر خواهد کرد و نزدیک به ۱۸ میلیون نیروی کار در عرصه صنایع صادراتی از میان ۶۰ میلیون نفری که در این بخش‌ها فعال هستند، با خطر از دست دادن شغل هایشان روبرو هستند.

کارشناسان امور اقتصادی این احتمال را داده‌اند که شمار دیگری نیز در مراکز تفریحی، رسانه‌ای و فرهنگی چین که حالا فشارهای زیادی متحمل می‌شوند، شغل خود را از دست بدهند.

چین برای جلوگیری از چنین اتفاقی در ماه مارس با گشایش ۶۰۰ سینما، هزاران سالن پذیرایی، مراکز تفریحی و مکان‌های گردشگری موافقت کرد اما خیلی زود اداره فیلم و رادیو و تلویزیون چین دوباره دستور تعطیلی سینماها را از ترس شیوع کرونا صادر کرد و مشخص نیست این مراکز تفریحی چه زمانی درها را باز خواهند کرد.

«می‌فونگ» سخنگوی کمیسیون بهداشت ملی چین می‌گوید: احتمال بازگشت کرونا به کشور به دلیل بازگشت مسافران از کشورهای دیگر کماکان وجود دارد ما باید تدابیر پیشگیری و مهار ویروس را ادامه دهیم و در مقابل شیوع دوباره کرونا هوشیار باشیم خطر هنوز در کمین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین