کد خبر: ۶۴۴۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

بی‌توجهی آمریکا به حاکمیت ملی عراق، عامل تشدید تنش‌ها در منطقه

درحالی که اخبار دریافتی موثق حاکی از عدم موافقت دولت عراق با انتقال سامانه های آمریکایی پاتریوت به این کشور است، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای از انتقال سیستم های دفاع هوایی پاتریوت به عراق خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

بیل‌ اوربان، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سامانه‌ها جهت محافظت از عراقی‌ها، ائتلاف و نیرو های آمریکایی از تهدیدات هوایی موجود در پایگاه‌های نظامی عراق که میزبان نیروهای ائتلاف هستند، به عراق منتقل می‌شوند.

اوربان همچنین اظهار کرد: دولت عراق به خوبی از نیاز جمعی ما به محافظت از نظامیان حاضر در عراق از طریق پدافند هوایی مطلع است. او به جای اشاره به نظر رسمی دولت عراق در این خصوص به بیان عبارت «به هماهنگی نزدیک با شرکای عراقی خود ادامه می‌دهیم»، اکتفا کرد.

بی‌توجهی آمریکا به حاکمیت ملی عراق، عامل تشدید تنش‌ها در منطقه

در حالی که چندی پیش کمال الحسناوی، از فرماندهان تشکیلات حشدالشعبی اظهار کرد که دولت عراق با استقرار این سامانه توسط نیروهای آمریکایی موافق نیست و در حالی که سعی در خارج کردن این نیرو ها از کشور را دارد، واشنگتن بدون اطلاع به دولت عراق به استقرار این سامانه‌ها اقدام کرده است.

پایگاه خبری بلگارین میلیتاری نیز چند روز قبل با انتشار بخش‌هایی از نامه محرمانه عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که عبدالمهدی خواستار تعویق عملیات انتقال استقرار سامانه دفاع هوایی پاتریوت به عراق شده است.

به نظر می‌رسد دولت ایالات متحده امریکا با بی‌توجهی نسبت به مخالفت دولت قانونی عراق با این اقدام و نقض آشکارحاکمیت ملی این کشور، عملیات انتقال سامانه‌های پاتریوت را برای استقرار در پایگاه‌های خود در عراق آغاز کرده و هیچ‌گونه توجهی نسبت به ضرورت رعایت توافق‌نامه چارچوب راهبردی (توافق‌نامه امنیتی عراق و آمریکا) نیز ندارد.

نور نیوز 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین