کد خبر: ۶۴۵۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

سیگاری ها برای دوری از کرونا،حتی موقتی ترک کنند

عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه سیگاری ها برای دوری از کرونا،حتی موقتی ترک کنند، گفت: سیگاری، موقتا سیگار را کنار گذاشته و از ملاقات با بستگان و آشنایان اجتناب نمایند.
سیگاری ها برای دوری از کرونا،حتی موقتی ترک کنند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مهدی اجری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری کرونا راه‌های هوایی فوقانی را درگیر می‌کند، ولی ممکن است راه‌های هوایی تحتانی را نیز درگیر کند.

وی افزود: فعلا برای این بیماری واکسن و داروی خاصی طراحی نشده است، پس تنها راه و مهمترین راه کنترل این بیماری در جامعه، قطع زنجیره انتقال است.

اجری با بیان اینکه افراد دارای علائم شدید تنگی نفس و افت فشار خون باید در بیمارستان بستری شوند، تصریح کرد: یک سری افراد هم که دارای علائم خفیف و یا سرماخوردگی هستند، باید در خانه قرنطینه شوند.
عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضطراب کم، هزینه کم و کاهش عفونت‌های بیمارستانی را از فواید قرنطینه خانگی عنوان و خاطرنشان کرد: بیمار قرنطینه شده در خانه باید به صورت فیزیکی از سایر افراد خانواده جدا باشد و از ماسک، دستکش و دستمال کاغذی استفاده نمایند.

وی ادامه داد: فرد مراقب افراد بیمار نیز باید فردی جوان بوده و بیماری زمینه‌ای نداشته باشد و موارد بهداشتی را رعایت نماید.

اجری با تاکید بر اینکه بیماران سیگاری، موقتا سیگار را کنار گذاشته و از ملاقات با بستگان و آشنایان اجتناب نمایند، افزود: بیماران در این دوره از رژیم غذایی پرویتامین و پرپروتئین استفاده کرده و از مصرف غذاهای پرهجم بپرهیزند.

عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه سیر صعودی یا نزولی بیماری وابسته به رفتار اجتماعی و مراقبت‌های مردم است، افزود: رعایت بهداشت، جداسازی اجتماعی و در خانه ماندن باید به صورت ویژه مورد توجه مردم باشد. در چنین صورتی می‌توان گفت طی یک الی دو ماه آینده این بیماری کنترل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین