کد خبر: ۶۴۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۲
بازتاب‌های تعیین رییس مجلس خبرگان-4

درايتی: هاشمی خبرگان را فعال می‌كند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «مصطفی درایتی» عضو دفترسياسی جبهه مشارکت معتقد است، با توجه به پیشینه آقای هاشمی و جایگاه ایشان، ریاست مجلس خبرگان رهبری پس از آیت‌الله مشکینی شایسته ایشان بود.

درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: مطمئنا با حضور آقای هاشمی، مجلس خبرگان فعال‌تر و موثرتر از قبل در عرصه سیاسی کشور مطرح خواهد بود.

وی افزود: انتخاب آقای هاشمی با توجه به سوابق ایشان و آشنایی اکثریت اعضای مجلس خبرگان برای من دور از انتظار نبود.

درایتی تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری در چند دوره قبل و به ویژه در دو دوره اخیر به مجلس بسته تبدیل شده بود و جامعه اطلاعی از نقش آن نداشت که این مساله جایگاه مجلس خبرگان را در افکار عمومی از جایگاه اصلی خود خارج کرده بود و مردم اطلاع نداشتند مجلس خبرگان چه نقشی در عرصه سیاسی کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره انتظار این است که مجلس خبرگان هم ارتباط خود را با جامعه گسترش دهد و هم نقش خود را در جامعه افزایش دهد و محدودیت‌های زیادی که برای آن ایجاد شده کاهش پیدا کند و مردم این مجلس را در جایگاه واقعی خود ببینند.

درایتی افزود: همچنین انتظار این است که مجلس خبرگان در انجام وظایفی که قانون اساسی بر آن قائل شده به خوبی این وظایف را انجام دهد چرا که در حال حاضر ایفای این وظایف ملموس نیست.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با حضور هاشمی رفسنجانی، مجلس خبرگان همه وظایف خود را انجام دهد و محدودیت‌های حواشی آن کاهش پیدا کند که مطمئنا جایگاه والای خود را در جامعه پیدا خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین