کد خبر: ۶۴۵۴۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴

حواشی سریال پایتخت و انتقاد تند توئیتری‌ها از رئیس صدا و سیما

سری ششم سریال پایتخت در ایام نوروز در حالی به پخش رسید که از اواسط پخش آن حواشی درباره برخی سکانس‌های سریال مطرح شد. در حال حاضر با گذشت چند روز از پایان نیمه کاره سریال پایتخت، همچنان فضای انتقاد داغ است و کاربران توئیتر به این سریال و در این راستا به صدا وسیما حمله کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

بررسی‌های داده‌کاوی بر روی توئیت‌های با حداقل ۱۰۰ لایک از میان ۵ هزار و منتشر شده شده در رابطه با سریال پایتخت در روزهای ۱۶ و ۱۷ فروردین نشان می‌دهد که انتقاد از سریال پایتخت و رئیس صدا وسیما دو مضمون اصلی است که در توئیت‌هایی با کلیدواژه‌های، پایتخت و پایتخت ۶ منتشر شده است.

نتایج داده‌کاوی

۳۸ درصد لایک‌های توئیت‌های مربوط به سریال پایتخت به انتقاد از این سریال و ضعف در فیلنامه و بدآموزی داشتن برخی سکانس های آن اختصاص داشته است. در این میان اغلب کاربران از نویسنده جدید این سریال و محسن تنابنده بیشترین انتقادها را کرده و معتقدند که فقدان مرحوم خشایار الوند (نویسنده قبلی سریال) با توجه به کیفیت فصل‌های گذشته به شدت احساس می‌شود. کاربری در این راستا نوشته است: سریال پایتخت مثل سبزیهایی بود که قدیم می‌خریدیم. یک کیلو سبزی می‌خریدی، همه‌ش آشغال بود، یه مشت سبزی از تو یک کیلو درمیومد.

حواشی سریال پایتخت و انتقاد تند توئیتری‌ها از رئیس صدا و سیما

۱۸ درصد لایک‌ها نیز از رئیس صدا وسیما به دلیل نامه‌اش به معاون سیما در انتقاد به سکانس پایانی پایتخت که به یکی از فیلم‌های قبل انقلاب شباهت دارد، انتقاد کرده‌اند. کاربری در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است: یک صحنه از سریال پایتخت شبیه فیلم همسفر ‌از آب درآمده. رییس صداوسیما میگه باید تحقیق کنیم ببینیم دلیلش "وادادگی" بوده یا "عملیات مرموز و فتنه‌انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن". نمی‌دونم چرا خنده‌ام بند نمیاد((:

برخی از کاربران نیز به بهانه موضوع سریال پایتخت، از عملکرد کلی صدا و سیما و رئیس این سازمان در این سال ها انتقاد کرده‌اند و ۹درصد لایک‌های توئیت‌های مربوط به سریال پایتخت به این موضوع اختصاص داشته است. برخی از کاربران اصولگرا معتقدند تخلفاتی در این سازمان رخ داده که به آن رسیدگی نشده است. کاربری در این راستا نوشته است:

باور کنید #پیرمدیران_خسته مشکل اصلی سیما هستند،اگر نه همین تیم با #اوج در پایتخت ۵ ادای احترام به مدافعان حرم و امنیت حاصل از جانفشانی آنها کرد و امروز خروجی آنها مورد سوال خیلی از دوستداران پایتخت است. آب از سر چشمه سیما گل آلود است،وادادگی فرهنگی آنها برای همه مسجل است.

۸ درصد لایک‌ها نیز به توئیت‌ها کاربران اصولگرا اختصاص داشته که در آن از شباهت سکانس پایانی پایتخت با یک فیلم قبل انقلاب انتقاد شده است. کاربری در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است:

طرفداران پایتخت نظرتون راجع به این سکانس چیه ؟؟؟ به کجا داریم واقعا

۷ درصد کاربران از ظرفیت اهالی مازندران برای شوخی با لهجه آن‌ها حمایت کرده‌اند. کاربری در این راستا نوشته است: از بابِ دیدنِ نیمه‌ی پُر لیوان، بهترین وجه مجموعه‌ی #پایتخت ، درک و جنبه‌ی بسیار اهالیِ شمال ایران با مقوله‌ی "شوخی" است. همین بامزگی‌ها با اگر با عادات و لهجه و جغرافیای جای دیگری از کشورمان می‌شد، ممکن بود کار به کفن‌پوشی روبروی استانداری یا صدا و سیما بکشد! دمِ مازندران گرم!

۵ درصد لایک‌ها مربوط به اخبار سریال پایتخت است. کاربری در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است: ستور رییس سازمان صداوسیما برای برخورد با عوامل سریال پایتخت ۶؛ عبدالعلی علی‌عسکری، رییس سازمان صداوسیما،‌ در نامه‌ای به معاون خود دستور داد با بررسی صحنه‌های قسمت پایانی سریال پایتخت نسبت به بررسی آن‌چه که او «عملیات مرموز و فتنه‌انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن» خواند اقدام کند.

۴درصد لایک‌ها نیز در حمایت از سکانس پایانی پایتخت بوده است. کاربری در این راستا نوشته است:

این صحنه #همسفر / #پایتخت عالی بود =))))))

تنها ۲ درصد از لایک‌ها به حمایت از سریال پایتخت اختصاص داشته است. کاربری که یکی از عوامل سریال است، در این راستا نوشته است:

از یه جایی به‌بعد کسی تو زندگیت دخالت نمیکنه، کلا تو دخالتِ دیگران زندگی می‌کنی تو مدرسه بهمون یاد دادن که چجوری "حد" بگیریم مشتق حساب کنیم انتگرال بگیریم ولی کسی بهمون یاد نداد تو کار دیگران نباید دخالت کنیم! #شعور #پایتخت #نیکا

داده کاوی توئیت‌های منتشر شده در رابطه با سریال پایتخت در روزهای اخیر، نشان می‌دهد که کاربران منتقد به سریال پایتخت و صدا وسیما از طیف‌های مختلف هستند و با توجه به این که موضوع این سریال در فضای توئیتر تا حدی سیاسی شده است اما کاربران عادی نیز در انتشار مطالب آن مشارکت داشته‌اند.

پی نوشت: با توجه به نقل قول مستقیم توئیت‌ها ایرادات نگارشی در متن آن‌ها اصلاح نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
1
تمام این انتقاد ها به خاطر اعتراض تابنده به صدا وسیما است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
4
تنها راه صرفه جویی میلیاردها تومان به نفع مردم و استفاده احسنت مردم از صدا و سیما واگذار کردن کانالهای تلویزیونی به بخش خصوصی و اجازه تاسیس صدا و سیمای ... توسط تحصیلکردگان مرتبط میباشد تا حد اقل در یک بخش انحصار شکسته شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین