کد خبر: ۶۴۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۷
هشدار چین به آمریکا:

کاخ سفید در مسیر جنگ سرد می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاجرات لفظی میان چین و ایالا‌ت متحده همچنان ادامه دارد. توان نظامی چین دائما در حال افزایش است و این در حالی است كه همزمان با این پیشرفت، دغدغه‌های آمریكا نیز سیر صعودی خود را طی می‌كند. 

واشنگتن تاكنون بارها پكن را به پنهانكاری در خصوص تسهیلا‌ت نظامی‌اش محكوم كرده است. پكن اما این بار نیز ادعاهای واشنگتن را بی‌پاسخ رها نكرده و اعلا‌م كرد: آمریكا با این قبیل اتهام‌زنی‌ها گام در مسیر جنگ سرد می‌گذارد. 

واشنگتن اخیرا مدعی شده بود كه ارتش چین با تربیت هكرهای اینترنتی به سیستم اطلا‌عات مخفی پنتاگون نفوذ كرده است. ساعاتی پس از طرح این ادعا پكن با تكذیب این سخنان وقوع چنین حادثه‌ای را تكذیب كرد. 

فایننشال‌تایمز كه برای نخستین‌بار چنین ادعایی را مطرح كرد در بخشی از گزارش خود آورده بود: ارتش چین با استخدام هكرهای متخصص و كاركشته به سیسستم اطلا‌عاتی پنتاگون نفوذ كرده و تمامی اسرار نظامی آنها را به سرقت برده است. 

فایننشال‌تایمز در ادامه این ادعا، همچنین اعلا‌م كرده بود كه هكرهای چینی سیستم متعلق به وزیر دفاع، رابرت گیتس، را به انحصار خود در آورده‌اند. 

این ادعا در حالی از سوی یك روزنامه آمریكایی مطرح شد كه چند هفته پیش، صدر اعظم آلمان نیز در اظهاراتی مشابه اعلا‌م كرده بود: هكرهای چینی به سیستم اطلا‌عاتی و اینترنتی آلمان نیز دستبرد زده‌اند. 

در آن زمان چین اظهارات آنگلا‌ مركل را نیز بی‌پایه و اساس خواند. دولت چین پیش از این نیز توسط ایالا‌ت متحده به معامله نظامی با طالبان محكوم شده بود. آژانس‌های اطلا‌عاتی ایالا‌ت متحده پیش از این پكن را به فروش تسلیحات به نیروهای طالبان محكوم كرده بودند. 

سخنگوی وزارت خارجه چین با تكذیب تمامی این ادعاها گفت: آمریكا ادعاهایی كاملا‌ بی‌پایه و اساس را مطرح می‌كند؛ ادعاهایی كه ما را در مسیر جنگ سرد قرار خواهد داد. 

پكن از چندین سال پیش تاكنون بخش عمده بودجه خود را به گسترش توان نظامی اختصاص داده است. این در حالی است كه با گسترش توان نظامی این كشور ایالا‌ت متحده همچنان به انتقاد از سیاست‌های پكن می‌پردازد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین