کد خبر: ۶۴۵۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۷

پناهگاه روز قیامت در اسراییل!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رژیم صهیونیستی ساخت پناهگاهی را با نام روز قیامت را برای حفاظت از سران و رهبران سیاسی و نظامی این رژیم در برابر حملات هسته ای در زیر کوه های قدس آغاز کرده است.

به نوشته معاریو، ساخت این پناهگاه با نظارت ایهود باراک، وزیر دفاع این رژیم به طول دو کیلومتر و عمق ده‌ها متری زیر زمین آغازشده و تا سال 2011 میلادی مراحل ساخت آن تکمیل می‌شود.

ایهود اولمرت، نخست وزیر اسراییل پس از بازدید پنهانی این پناهگاه گفت: این پناهگاه به نظر می رسد پایان دنیا است. وی آن را به پناهگاه روز قیامت برای رهبران اسراییلی توصیف کرد.

ورود به این پناهگاه ده دقیقه طول می کشد و مسیر راه آن با لامپ های فلورسنت روشن می شود. دالان های این پناهگاه عرضی بیش از ده متر دارد به طوری که دو کامیون می توانند در کنار هم در آنجا حرکت کنند. همچنین در دو طرف دالان اتاق‌هایی برای دستگاه‌ها و ماشین‌ها و شبکه‌های تهویه هوا و برق دیده می شود.

پس از طی مسافت دو کیلومتری در عمق سالن‌های متعددی وجود دارد که ارتفاع آن به ده‌ها متر می رسد. در این مکان برای صدها نفر اتاق ساخته می‌شود و مقر جداگانه برای مقامات نظامی و سیاسی در نظر گرفته شده است.

در این مکان پله‌های اضطراری برای فرار در نظر گرفته خواهد شد که تونل را به وسیله معبری زیرزمینی به دفتر نخست وزیر که به زودی در این مکان ساخته می‌شود، مرتبط خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین