کد خبر: ۶۴۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۲
یک اقتصاددان با دفاع از تصمیم احمدی‌نژاد مطرح کرد:

میراث وزرای معزول: تعطیلی نفت و فولاد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر بهمن آرمان اقتصاددان در ارزیابی خود از برکناری وزیران صنایع و نفت و عملکرد این دو وزارتخانه می‌گوید: زمانی که رییس قوه مجریه اقدام به ترمیم کابینه خود کرد و دو تن از وزرای خود را برکنار کرد مطالب گوناگونی از سوی رسانه‌های گروهی و حتی وزیران برکنار شده گفته شد اما گزارش چند روز پیش انستیتوی بین‌المللی آهن و فولاد نشان دهنده وضعیت ناگوار صنعت فولاد ایران در دوره وزارت وزیر پیشین صنایع و معادن بود.

این اقتصاددان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: گزارش انستیتوی بین‌المللی آهن و فولاد نشان می‌دهد که در طول 7 ماهه سال 2007 تولید فولاد در ایران تنها 8 درصد رشد داشته است و یا به عبارتی رشدی نداشته است.

به اعتقاد وی، این مساله نمایانگر این واقعیت است که وزیر پیشین صنایع و معادن با ناکارآمدی خود چه بر سر این صنعت استراتژیک آورده است.

وی افزود: اگر رییس قوه مجریه وزیر ناکارآمد خود را که در حساس‌ترین بخش اقتصاد کشور گمارده بود برکنار نمی‌کرد ادامه حضور او بدون شک وضع صنعت کشور را به سوی فاجعه‌ای اسفناک هدایت می‌کرد. 

دکتر آرمان در ارزیابی عملکرد وزیری هامانه، وزیر نفت نیز گفت: در زمان وزارت وزیری‌هامانه، ایران حتی در سطح سهمیه‌ خود در سازمان اوپک قادر به تولید نفت نبود و زیان‌های سنگینی از بابت این امر متوجه کشور کرد.

وی تاکید کرد: در زمان وزارت هامانه، حتی یک قرارداد احداث یک مجتمع پتروشیمی که بخش اصلی صادرات غیرنفتی ما را تشکیل می‌دهد، به امضا نرسید و حتی بزرگ‌ترین قرارداد به امضا رسیده در دولت گذشته به نام مجتمع اولفین 11 را به حالت تعلیق درآورد.

به گفته وی، هامانه منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر و عسلویه را به گورستانی تبدیل کرد و هر آنچه توانست بر ساختار نفت و گاز و پتروشیمی کشور خسارت وارد کرد.

آرمان تصریح کرد: این گونه موارد چه در مورد وزیر پیشین صنایع و معادن که عملکرد او محدود به صنایع فولاد نمی‌گردد و تمامی بخش‌های صنعت و معدن را در بر می‌گیرد و عملکرد وزیر پیشین نفت نشان دهنده این واقعیت است که برخلاف آنچه که طرفداران وزیران برکنار شده گفته‌اند، تصمیم رییس جمهور تنها مبتنی بر عملکرد ضعیف و ناکارآمدی آنان بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رییس قوه مجریه دو وزیر اقتصادی ناکارآمد دیگر را نیز در کابینه خود دارد که باید تکلیف آنان را مشخص کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین