کد خبر: ۶۴۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۹
سخنگوی اعتدال و توسعه:

باید از هاشمی عبرت‌ها آموخت

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به انتخاب هاشمی رفسنجانی به سمت ریاست مجلس خبرگان رهبری، گفت: «به نظر می‌آید رقبای آقای هاشمی در مجلس خبرگان تابستان پرکاری را پشت سرگذاردند اما آنها فراموش کرده‌بودند که از هاشمی باید نکته‌ها و عبرت‌ها آموخت». 

«غلامعلی دهقان» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب اظهار داشت: «از ابتدا هم انتظار این بود تا هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصی که در سه دوره گذشته مجلس خبرگان نایب رئیس اول آن بوده، رئیس جدید مجلس خبرگان باشد اما رقبای فکری و سیاسی او که در انتخابات نهم ریاست جمهوری تحمل حضور هاشمی در آن سمت را نداشتند با جوسازی و برنامه‌ریزی‌های گذشته در ماه‌های اخیر، قصد داشتند تا این بار مانع ریاست وی بر مجلس خبرگان رهبری شوند». 

وی طرح مباحثی مانند «غلبه عنصر فقاهت بر سیاست» برای ریاست بر خبرگان رهبری در ماه‌های اخیر را در راستای پروژه همین مخالفان ارزیابی و تصریح کرد: «با این وجود رأی معنادار آقای هاشمی آن هم در یک رقابت تنگاتنگ با رقیبان، نشان داد آنگونه که این جریان فکر می‌کردند نیست و اعتدال کماکان گفتمان غالب خبرگان است». 

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: «وقایع اخیر نشان داد که رقبای آقای هاشمی، رقابت‌های سیاسی خود را از انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و مجلس به مجلس خبرگان رهبری هم کشانده‌اند و اکنون صف‌بندی‌های رایج سیاسی در درون این مجلس هم قابل مشاهده است». 

دهقان اضافه کرد: «یکی از عبرت‌ها و نکته‌هایی که باید از آقای هاشمی آموخت،‌ تلفیق دو مؤلفه آرمانگرایی و واقع‌بینی در عرصه سیاست توسط وی است که ایشان را به مصداق بارز اعتدال‌گرایی و مصلحت‌بینی تبدیل کرده است». 

وی در پایان تأکید کرد: «آقای هاشمی رفسنجانی مصداق بارز اعتدال و یک الگو در این زمینه است و از این رو آرای بخش قابل توجهی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به او را می‌توان تجدید عهد مجدد حوزه‌های علمیه و روحانیت با مشی اعتدالی دانست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین