کد خبر: ۶۴۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۵

واکنش منفعلانه حامیان دولت به ریاست هاشمی!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- مطبوعات و سایت‌های خبری حامی دولت نهم، که در دو سال گذشته بیشترین حملات و تخریب‌ها علیه شخصیت آیت‌الله «هاشمی رفسنجانی» را صورت داده‌بودند، با انفعال و بهت و حیرت اخبار مربوط به انتخاب وی به سمت رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری را پوشش دادند. 

به گزارش آفتاب، این رسانه‌ها که تا پیش از مشخص شدن قطعی رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری، چهره‌‌هایی مانند احمد خاتمی، احمد جنتی، محمد یزدی و مصباح یزدی را به عنوان گزینه‌های مورد نظر خود برای ریاست بر خبرگان مطرح می‌کردند، با نهایی شدن انتخاب خبرگان، حالتی به شدت منفعلانه به خود گرفته‌اند. 

این‌در حالی‌است که اکثر این رسانه‌ها طی چند روز اخیر بر حجم اهانت‌ها و حملات خود علیه هاشمی رفسنجانی به شدت افزوده بودند اما ریاست هاشمی بر خبرگان، چنان شوکی را بر آنها تحمیل کرد که سراسیمه‌گی و سردرگمی ناشی از آن را می‌توان به خوبی در نحوه پوشش اخبار مربوط مشاهده کرد. 

در این زمینه، روزنامه «کیهان» که تنها چند روز پیش از انتخاب «هاشمی رفسنجانی» به سمت ریاست خبرگان، در یادداشتی به قلم «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول خود با عنوان «با پوزش از آقای هاشمی رفسنجانی» که به بهانه مباحث مندرج در کتاب اخیر خاطرات او نوشته شده‌بود، شدیدترین حمله علیه وی را‌ سازماندهی کرده بود، این‌بار در یک گردش 180 درجه‌ای و با استفاده از عنوان «آیت‌الله» برای هاشمی، تلاش کرد تا این انتخاب را باعث عصبانت و خشمگینی دشمنان خارجی و اصلاح‌طلبان معرفی کند!
این روزنامه در مطلبی که این‌بار هم با قلم «حسین شریعتمداری» به رشته تحریر در‌آمده بود، بدون هیچ اشاره‌ای به حملات شدیداللحن اخیر خود علیه هاشمی رفسنجانی، ریاست وی بر مجلس خبرگان رهبری را برای احزاب داخلی اصلاح‌طلب عبرت‌انگیز و ناامیدکننده دانست. 

روزنامه «سیاست روز» وابسته به افراطی‌ترین طیف حامی دولت نهم نیز بدون انعکاس هیچ خبری از انتخاب هاشمی رفسنجانی به سمت ریاست مجلس خبرگان رهبری در صفحه اول خود، تنها در قسمت پایینی صفحه دوم شماره امروز خود اخبار مربوط به جلسه دیروز را پوشش داد. 

این در‌حالی بود که این روزنامه نه در تیتر و نه در متن خبر خود و بر خلاف دیگر روزنامه‌های حامی دولت مانند «کیهان» و «رسالت» تنها یک بار در متن خبر خود از واژه «حجت‌الاسلام» در توصیف رئیس مجلس خبرگان رهبری استفاده کرد و از استفاده از عنوان «آیت‌الله» سر باز زد. امری که می‌توان آن را ناشی از ناراحتی مسئولان روزنامه فوق از این اتفاق دانست. 

روزنامه «ایران» ارگان رسمی دولت نیز در حالی که خبراعطای 250 هزار قطعه زمین به کارگران را در تیتر اول خود منعکس کرده‌بود، خبر انتخاب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به سمت رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری را به شکل کم‌رنگی منتشر کرد. این روزنامه نیز به مانند «سیاست روز» از به‌کار بردن عنوان «آیت‌الله» برای رئیس مجلس خبرگان رهبری خودداری کرد. 

از سوی دیگر، سایت خبری «رجا نیوز» که توسط کمیته تبلیغاتی نزدیک به دولت نهم اداره می‌شود و در هفته‌های اخیر مطالب تندی را علیه هاشمی منتشر کرده و بشدت مخالف ریاست او بر مجلس خبرگان بود، در یادداشتی با متهم کردن رئیس مجلس خبرگان رهبری و نیروهای نزدیک به وی تحت عنوان «حلقه ثروت و قدرت» نوشت: جایگاه ریاست خبرگان رهبری نه صندلی ریاست مجمع تشخیص است و نه شأن ریاست دستگاه اجرائی كشور را دارد كه بتوان از آن بعنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف سلیقه‌ای وبعضا حزبی استفاده كرد». 

این سایت افراطی همچنین در یادداشتی به قلم یک فرد ناشناس با عنوان «مصطفی بخشی» با تکرار هجویات خود درباره هاشمی نوشت: آقای هاشمی به ریاست خبرگان انتخاب شد و در روز اول ریاستش برخلاف رئیس پیشین به جای پرداختن به مباحث معنوی و تبیین كاركردهای خبرگان در رعایت تقوای الهی به منظور واكسینه شدن نمایندگان در مقابل سیاست زدگی، بنا به تمایلات شدید خود به طرح مباحث اجرائی و لزوم نظارت خبرگان بر روند توسعه چشم انداز بیست ساله پرداخت و بدین ترتیب در اولین جلسه با ریاست خود، رویكرد جدید چگونگی رهبری و هدایت خبرگان را نیز تببین نمود.

دیگر سایت افراطی مدعی اصولگرایی یعنی «سپهر نیوز» نیز در خبرهای جداگانه‌ای تلاش کرد تا ضمن تکرار حملات خود علیه هاشمی، به القای وجود اختلاف میان او و اصلاح‌طلبان بپردازد. با این‌حال این سایت نیز در یکی از اخبار خود با اذعان به این مسئله که آیت‌الله هاشمی با رای نمایندگان خبرگان به عنوان رئیس جدید این مجلس انتخاب شده، این موضوع را به وی تبریک گفت! 

گفتنی‌است در این میان جالب‌ترین واکنش متعلق به وبلاگ نویسان طرفدار دولت نهم بوده‌است. این عده که همواره بخش اعظمی از مطالب وبلاگ‌های خود را به توهین و حمله به شخصیت‌های بزرگ نظام مانند هاشمی و خاتمی اختصاص می‌دادند، پس از انتخاب خبرگان رهبری در سکوتی عجیب فرو رفته‌اند. 

مسئله‌ای هم که نباید از آن به سادگی گذشت، مربوط به خبری است که روزنامه «جمهوری اسلامی» در شماره امروز چهارشنبه خود منتشر کرده‌است. این روزنامه مهم و تاثیرگذار در خبری فاش کرده که رهبر معظم انقلاب «فاطمه رجبی» همسر سخنگوی دولت نهم را از سم پاشی علیه هاشمی رفسنجانی نهی کرده‌اند. 

تا لحظه مخابره این گزارش هنوز هیچ مطلبی به نقل از رجبی در سایت‌ها و رسانه‌های نزدیک به دولت که علیه هاشمی لجن پراکنی کرده‌باشد، منتشر نشده‌است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین