کد خبر: ۶۴۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳
برخلاف اعلام قبلی شورای شهر:

نرخ مجوز طرح ترافیک کاهش پیدا نکرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: «بر اساس توافقاتی که شب گذشته در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و فرماندار تهران برگزار شد نرخ آرم‌های طرح ترافیک برای اشخاص حقوقی و حقیقی به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت».

به گزارش آفتاب، «جعفر تشکری هاشمی» صبح امروز (چهارشنبه 14شهریورماه) در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: «همچنین مقرر شده مدت اعتبار آرم های طرح ترافیک امسال از 12 ماه به 18 ماه افزایش یابد و در واقع آرم های جدید تا اسفند ماه سال 87 معتبر خواهند بود».

وی افزود: «تغییر مهلت اعتبار آرم های طرح ترافیک به این دلیل بوده که متاسفانه هرساله مراحل ثبت نام و تحویل آرم های جدید با آغاز سال تحصیلی مصادف می شد و خودروهایی که در ناوگان حمل و نقل عمومی خدمات رسانی می کنند در صورت مواجه شدن با مشکلی جهت دریافت آرم عملا از عرصه خدمات رسانی در محدوده طرح ترافیک کنار زده می‌شدند».

مهندس تشکری هاشمی تصریح کرد: «از سوی دیگر از آنجا که درآمد حاصل از فروش آرم طرح ترافیک باید صرف بهبود وضعیت ترافیک و عملیات عمرانی شود به دلیل زمان نامناسب ثبت نام فرصتی برای به کارگیری درآمد حاصله از فروش آرم‌ها برای بهبود وضعیت ترافیک در اول مهرماه نبود به همین دلیل آرم‌های طرح ترافیک امسال تا اسفند 87 اعتبار خواهند داشت و از سال 88 به بعد مهلت آرم های طرح ترافیک از 1 فروردین ماه هرسال تا پایان اسفند ماه خواهد بود».

وی تاکید کرد: «عملیات چاپ آرم‌های طرح ترافیک آغاز شده و از روز شنبه مورخ 17 شهریور ماه توزیع آرم‌های طرح ترافیک آغاز خواهد شد».

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کاهش قیمت آرم طرح ترافیک را منطقی ندانست و گفت: «نباید هزینه تردد شهروندان با وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر از هزینه‌ای باشد که افراد برای تردد با وسایل شخصی خود در محدوده طرح ترافیک و از طریق خرید مجوز طرح ترافیک پرداخت می کنند».

وی همچنین از توافقات صورت گرفته درباره قیمت بلیط‌های مترو در جلسه شب گذشته خبر داد و اظهار کرد: «نرخ جدید تعرفه‌های قیمت بلیط مترو با هدف اولویت‌دهی به بلیط‌های اعتباری صورت گرفته بود که با مخالفت‌هایی مواجه شد اما براساس توافقات صورت گرفته از این پس بلیط‌های تک سفره به طور کامل حذف خواهند شد و در مقابل قیمت بلیط‌های دوسفره از 250 تومان به 200 تومان و قیمت بلیط‌های 10 سفره از هزار تومان به 900 تومان کاهش خواهد یافت اما در سایر نرخ‌های مصوب شده تغییری صورت نمی‌گیرد.

تشکری هاشمی افزود: «بر این اساس تصمیمات اتخاذ شده لازم الاجرا است و دیگر جلسه‌ای برای حل اختلافات موجود در شواری حل اختلاف تشکیل نخواهد شد».

وی همچنین از آغاز به کار نخستین خط BRT از روز شنبه 17 شهریورماه خبر داد و گفت: «فاز اول خط BRT حدفاصل دپوی شرق تا میدان آزادی از روز شنبه به بهره‌برداری می‌رسد و سرویس‌دهی تمام اتوبوس‌های این خط از دپوی شرق تا میدان آزادی یکسره می‌شود».

وی ساعت کاری اتوبوس ها در این خط را از 30/5 صبح تا 10 شب اعلام کرد و افزود: «از ابتدای مهرماه 300 دستگاه اتوبوس جدید درنخستین خطBRT مشغول به خدمات رسانی خواهند شد که تا کنون 60 دستگاه از مجموع این اتوبوس ها تحویل گرفته شده است».

وی با اشاره به اینکه روزانه 400 هزار نفر از وسایل حمل ونقل عمومی در مسیر دپوی شرق تا میدان آزادی استفاده می‌کنند تصریح کرد: «در فاز نخست سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها 2دقیقه خواهد بود و 75 دستگاه اتوبوس به صورت ناوگان سه دستگاهی در این مسیر تردد خواهند کرد».

معاون حمل و نقل ترافیک میزان جابه‌جایی مسافران در هرساعت در این خط را در فاز اول 10 هزار نفر دانست و تاکید کرد: «با ورود اتوبوس‌های پرظرفیت در ساعات اوج ترافیک 20 هزار مسافر در ساعت به وسیله این خط جابه جا خواهند شد».

مهندس تشکری هاشمی در ادامه گفت: «همه اتوبوس‌های ریالی از این خط خارج خواهند شد و تنها اتوبوس های بلیطی در نخستین خط BRT فعالیت خواهند کرد، همچنین برای کاهش زمان توقف اتوبوس‌های بلیطی در همه اتوبوس ها صندوق‌هایی نصب می‌شود تا مسافران مستقیما بلیط‌های خود را به صندوق بیاندازند و دیگرنیازی به تعامل با راننده نداشته باشند».

وی در باره فاز دوم نخستین خط BRT اظهار کرد: «فاز دوم این طرح از مهرماه به بعد آغاز می‌شود و بر اساس آن همه اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها به سیستم‌های هوشمند مجهز می‌شوند و پس از ورود اتوبوس های ویژه BRT ایستگاه‌های اتوبوس نیز به وسط خیابان منتقل خواهد شد».

تشکری هاشمی همچنین از ایجاد خط ویژه‌ای حدفاصل ایستگاه مترو صادقیه و میدان آزادی خبر داد و افزود: «این خط در واقع مکملی برای نخستین خط BRT محسوب می‌شود و این امکان را برای مسافران مترو ایجاد می‌کنند که خود را در کمترین زمان ممکن به ایستگاه‌های اتوبوس خط BRT دپوی شرق تا میدان آزادی برسانند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین