کد خبر: ۶۴۵۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

ووهان، رسما از قرنطینه درآمد

قرنطینه دو ماهه در شهر ووهان چین، خاستگاه اصلی ویروس کرونا امروز (چهارشنبه) به پایان رسید اما یکی از شهرهای شمالی این کشور در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا در چین محدودیت‌هایی را بر تحرک ساکنینش اعمال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رویترز، چین اواخر ژانویه سال جاری میلادی با هدف متوقف کردن شیوع ویروس کرونا شهر ووهان را با جمعیتی برابر با ۱۱ میلیون نفر قرنطینه کرد. بر اساس آمار رسمی منتشر شده، بیش از ۵۰ هزار تن از ساکنین ووهان به ویروس کرونا مبتلا شدند و بیش از ۲۵۰۰ تن از آنها جان خود را از دست دادند که حدود ۸۰ درصد از کل آمار تلفات در چین محسوب می‌شود.

همزمان با اینکه شهر ووهان، مرکز استان هوبی در ۲۱ روز گذشته تنها شاهد ابتلای سه نفر به ویروس کرونا بود، محدودیت‌ها در این شهر طی چند روز اخیر کاهش یافته است.

ووهان، رسما از قرنطینه درآمد

اما درست زمانی که مردم در حال ترک شهر ووهان هستند، موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان "هیلونگ‌جیانگ" واقع در شمال شرقی چین به روزانه بیش از ۲۵ تن افزایش یافته است؛ آماری که ادامه سیل مسافران مبتلا شده به ویروس کرونا از روسیه به این استان که با یکدیگر مرز زمینی دارند، باعث تشدید آن شده است.

شهر "سیفنهی" واقع در استان هیلونگ‌جیانگ تحرک ساکنینش را از امروز درست به سبک محدودیت‌های تحرکی در شهر ووهان محدود کرد.


بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی سی‌سی‌تی‌وی، ساکنین این شهر باید در خانه‌های خود بمانند و از هر خانواده تنها یک نفر می‌تواند هر سه روز یک بار برای خرید مایحتاج بیرون بیایید و باید همان روز به خانه‌اش بازگردد.

در شهر "جیاوژو" واقع در استان "شاندونگ" سطح خطر از کم به متوسط افزایش یافته اما علت آن هنوز اعلام نشده است.

انتظار می‌رود که حدود ۵۵ هزار تن امروز با قطار شهر ووهان را ترک کنند. در حال حاضر همزمان با از سر گیری پروازها در فرودگاه این شهر، بیش از ۱۰ هزار مسافر با هواپیما این شهر را ترک کرده‌اند. پروازها از این فرودگاه به پکن و دیگر مقصدهای بین‌المللی هنوز از سر گرفته نشده است.

این در حالی است که از ساکنین شهر ووهان خواسته شده که اگر ضروری نیست شهر و حتی استان خود را ترک نکنند.

افرادی که از ووهان وارد پکن شوند باید دو تست ویروس کرونا بدهند.

چین پروتکل‌های سفت و سخت نظارت و بررسی را حفظ کرده چرا که نسبت به شیوع مجدد ویروس کرونا در داخل کشورش به خاطر افرادی که ناقل این ویروس هستند و هیچ علائمی ندارند و مسافرانی که آلوده به این ویروس هستند و از کشورهای خارجی وارد چین می‌شوند، بسیار نگران است.

تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در چین طی ۲۴ ساعت گذشته دو برابر شده چرا که تعداد مسافران خارجی آلوده به این ویروس افزایش یافته است.

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد، تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در روز سه‌شنبه به ۶۲ تن افزایش یافته در حالی که این آمار در روز دوشنبه ۳۲ تن بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین