کد خبر: ۶۴۵۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

ساز و کار مرخصی کارمندان دولت در شرایط کنونی چگونه است؟

با شروع فعالیت کسب و کارهای ضروری از ٢٣ فروردین ماه، حضور کارکنان دولت نیز به دو سوم افزایش پیدا می کند. البته اعلام شده که مرخصی اجباری یک سوم که برسرکار حاضر نمی شوند، جزو مرخصی استحقاقی افراد نیست و حقوق آن نیز پرداخت می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

از اوایل اسفندماه و با شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا در کشور، ساعت کار و حضور کارکنان دولت در ادارات کاهش یافت و در مرحله اول به ساعت ٨ تا ١٣ رسید.

پس از تعطیلات نوروز ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا محدودیت هایی برای رفت و آمد افراد اعلام کرد و به این اساس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای اعلام کرد که کارکنان دولت به صورت نوبت‌بندی و یک سوم در محل کار حاضر شوند و مابقی دور کار باشند یا از مرخصی استفاده کنند. البته این مرخصی جزو استحقاقی سالیانه محسوب نمی‌شود.

ساز و کار مرخصی کارمندان دولت در شرایط کنونی چگونه است؟

هفته گذشته با تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وضعیت موجود تمدید شد و سازمان اداری و استخدامی بخشنامه خود برای فعالیت یک سوم کارکنان دولت در ادارات را تا ٢٠ فروردین ماه تمدید کرد.

با تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر شروع فعالیت کسب و کارها، سازمان اداری و استخدامی ١٩ فروردین ماه در بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام کرد که از٢٣ فروردین ماه کلیه دستگاه های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، تمام خدمات عمومی و ضروری دستگاه را با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان را از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت بندی از حضور در محل کار معاف کنند.

همچنین در این بخشنامه اعلام شد که ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان ها از ساعت ۷ تا ۱۴ خواهد بود.

رییس سازمان اداری و استخدامی جزییات مرخصی کارکنان دستگاه ها در ایام شیوع بیماری کرونا را تشریح کرد و گفت: برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی مقرر شد یک سوم کارکنان دستگاه ها از محیط اداری سبک سازی شود و افراد با فاصله بیشتر در اتاق‌ها قرار گیرند.

«جمشید انصاری» افزود: البته گفته نشده که افراد به مرخصی بروند بلکه باید یک سوم کارکنان در نوبت بندی های انجام شده و به کمک بسترهای ارتباطی دورکاری کنند اما چنانچه نوع همکاری دستگاه با افراد به گونه ای بود که امکان دورکاری وجود نداشت به مرخصی می روند.

وی اظهارداشت: این نوبت بندی به گونه‌ای است که همه کارکنان از آن بهره‌مند می شوند و چون این مرخصی‌ها جزو مرخصی استحقاقی کارکنان که ٣٠ روز در سال است نمی‌شود، حقوق آنها هم پرداخت می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین