کد خبر: ۶۴۶۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

مجوز جناب خان صادر نشد، لیان از نوروزخانه قهر کرد

در شب آخر از کنسرت‌های آن‌لاین ویژه‌برنامه (نوروزخانه)، گروه لیان از بوشهر برای مخاطبان خود و مخاطبان کنسرت‌های نوروزخانه در برج میلاد روی صحنه رفت اما در اعتراض به ممانعت از حضور مهمان گروهش یعنی شخصیت «جناب خان» با وجود هماهنگی قبلی، برنامه خود را نیمه‌کاره رها کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه برنامه های اندیشیده شده توسط مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری برای تشویق و ترغیب مردم به خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران برگزار شد و شب گذشته (جمعه ۲۲ فروردین)، گروه لیان از بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان، در برج میلاد به روی صحنه رفت. این کنسرت که از طریق فضای مجازی و پلتفرم‌های گوناگونی پخش می‌شد در اعتراض به صادر نشدن مجوز مهمان برنامه از سوی محسن شریفیان نیمه کاره رها شد.

در خانه شاد بمانیم

شریفیان در ابتدای برنامه خود خطاب به مخاطبانش گفت: خوشحالیم که در این لحظات در کنار شماییم. این روزها همه می‌گویند در خانه بمانیم اما من می‌گویم لطفا برای حفظ سلامتی خود و دیگران در خانه شاد بمانید.

وی در ادامه گفت: کابوس من اجرا در مقابل صندلی های خالی بوده و هست. اما شرایط این‌روزها به گونه ایست که باید این صندلی ها را خالی بگذاریم. اما من خوشحالم که شما در خانه هستید و بدون محدودیت می‌توانید با موسیقی ما که بر حسب ذات و خصیصه خود موسیقی شادی است به شادی و ابراز احساسات بپردازید. پس شادی را از خود دریغ نکنید.

مجوز جناب خان صادر نشد، لیان از نوروزخانه قهر کرد

قهر لیان از نوروزخانه

در ادامه این برنامه قرار بود مهمان ویژه یعنی محمد بحرانی و کاراکتر جناب خان حضور داشته باشد، اما پس از انتظار فراوان مخاطبان در خانه و چندین بار دعوت محسن شریفیان از محمد بحرانی و جناب خان، نهایتا شریفیان اعلام کرد که گویا باوجود هماهنگی و اعلام‌های قبلی، از حضور جناب خان بر روی صحنه بعلت نداشتن مجوز حضور برای عروسک گردان این کاراکتر یعنی محمد بحرانی جلوگیری شده است.

به همین دلیل محسن شریفیان و گروهش از ادامه برنامه خودداری کردند اما ماجرا به همین جا ختم نشد.

حضور جناب‌خان؛ سورپرایزی که بی‌نمک شد

بسیاری از علاقمندان و مخاطبان گروه لیان و مخاطبان اجراهای نوروزخانه، این قهر را به منزله نیمه کاره ماندن کنسرت گروه لیان تلقی کرده و مایوس از ادامه اجرای لیان، از دنبال کردن پلتفرم‌های پخش کننده اجراهای نوروزخانه دست کشیدند. اما با تاخیری که چیزی بیشتر از یک ساعت به طول انجامید گروه لیان به صحنه بازگشت تا کنسرت خود را که با صدور مجوز برای جناب خان با حضور این عروسک تلویزیونی روی صحنه ادامه پیدا کرد، اجرا کند.

هرچند جناب خان امروز محبوبیتی معادل محبوبیت عروسک کلاه قرمزی در سالهای نه چندان دور را داراست، اما این تاخیر یک ساعته باعث شد تا مقدار زیادی کنسرت گروه لیان که می‌توانست با حضور جناب‌خان عنوان پربیننده‌ترین کنسرت از مجموعه کنسرت های نوروزخانه را از آن خود کند، کسل کننده و یکنواخت شود و از آن جذابیتی که انتظار میرفت، برخوردار نباشد.

نگاهی به نوروزخانه

اجرای کنسرت‌های آنلاین با صندلی‌های خالی به‌ منظور ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مردم در ایام قرنطینه و تشویق آنان به ماندن در خانه و کمک به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا، به همت شهرداری تهران آغاز و به صورت آنلاین دنبال می‌شود.

مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران از (جمعه ۸ فروردین)، با اجرای امید حاجیلی در مقابل صندلی های خالی اما با حضور شهروندان در فضای مجازی و به صورت زنده در برج میلاد آغاز شد و شب گذشته با اجرای محسن شریفیان به کار خود پایان داد. بدین ترتیب، محسن شریفیان و گروهش، علی زندوکیلی، گروه رستاک، سینا سرلک، حمید حامی، گروه ژوانا، مهدی یغمایی، مهدی جهانی و روزبه بمانی و رضا یزدانی، رحیم شهریاری و گروه گیل و آمارد، امید حاجیلی و گروه وحید اسدالهی در شب های نوروزخانه به صورت آنلاین برای هموطنانی که خردمندانه با تحمل سختی‌های خانه نشینی طولانی مدت، در خانه ماندن را برای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انتخاب کرده اند، به روی صحنه رفتند.

مجوز جناب خان صادر نشد، لیان از نوروزخانه قهر کرد

مبارزه با کرونا روی خط نت

از نخستین روزهای انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم قطع زنجیره انتقال این ویروس، لغو برنامه های فرهنگی و هنری از جمله کنسرت‌های موسیقی از طرفی و از سوی دیگر در خانه ماندن و خانه نشینی، از راه‌های بسیار مهم برای تسریع در روند قطع این زنجیره انتقال مطرح شد. خانه نشینی طولانی مدت تبعات و الزاماتی دارد که تلطیف اذهان و استفاده از محصولات فرهنگی یکی از الزامات این رویداد برای کاستن از تبعات آن است.

در همین راستا هنرمندان موسیقی از نخستین روزهای آغاز خانه نشینی مردم که همزمانی آن با شب های عید نوروز آن را سخت تر کرده بود، با حضور فعال در فضای مجازی موفق شدند تا خود را بعنوان مبارزان خط مقدم جنگ با کرونا از سنگر فرهنگ معرفی کنند.

برگزاری کنسرت‌های آنلاین و رایگان نوروزخانه با همت شهرداری تهران و مساعدت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار رایگان قطعات موسیقی در فضای مجازی و برگزاری اجراهای تکنوازی و کنسرت به صورت آنلاین و استفاده هنرمندان موسیقی از صفحات شخصی خود در فضای مجازی برای اطلاع رسانی، تشویق مردم به در خانه ماندن و تلطیف اذعان عمومی از طریق فضای مجازی از جمله اقدامات هنرمندان موسیقی در این ایام بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین