کد خبر: ۶۴۶۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

ادامه حملات ترکیه و شورشیان سوری به مناطق تحت سلطه ارتش سوریه و کردها در حلب

کماندوهای ترکیه و نیروهای شورشی تحت حمایتش برای سومین روز متوالی مناطق تحت سیطره ارتش سوریه و کردها در حومه حلب را هدف قرار دادند.
ادامه حملات ترکیه و شورشیان سوری به مناطق تحت سلطه ارتش سوریه و کردها در حلب
آفتاب‌‌نیوز :

 دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که دامنه مناطقی که توسط کماندوها و مخالفان سوری مورد هدف قرار گرفته گسترش یافته و شامل تل رفعت، شیخ هلال، اردوگاه کشتعار، کفرانطون، الارشادیه، مرعناز و المالکیه است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه نیروهای ترکیه و شورشیان حملات موشکی را به مناطق تحت سیطره کردها و نیروهای نظام در حومه شمالی حلب انجام دادند.

مناطق روستاهای عقیبه، سوغانکه، زیاره، دیرجمال، بینه و مناطق دیگری در شمال غرب حلب از روز جمعه در معرض حملات شدید توپخانه ای ترکیه قرار دارند که به زخمی شدن یک غیرنظامی و کشته شدن یکی از نیروهای دولتی سوریه و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شد.

همچنین خبرگزاری سانا به نقل از برخی منابع محلی گزارش داد، نیروهای اشغالگر ترکیه‌ای و گروه‌های تروریستی وابسته به آنها عصر جمعه با چندین خمپاره مناطقی در حومه شهر تل رفعت در حومه شمالی حلب را هدف قرار دادند.
به گفته این منابع، در حمله یاد شده خساراتی به اموال مردم و تاسیسات موجود در اطراف تل رفعت وارد شد.

نیروهای ترکیه و شورشیان برای سومین روز متوالی است که این مناطق را هدف قرار می دهند.

پنجشنبه نیز مناطق تحت سیطره کردها در کفرنایا، شیخ هلال و اطراف شهر تل رفعت در حومه شمالی حلب را هدف قرار دادند که به کشته شدن یک ن منجر شد.

توپخانه ترکیه در شهر مارع همچنین مناطق تل قراح، ام الحوش، احرص، تل سوسین و کفرنایا در حومه شمالی حلب را هدف قرار داد که به زخمی شدن یک کودک از آوارگان عفرین منجر شد.

همچنین ارتش ترکیه از کشته و زخمی شدن شش تن از یگان های مدافع خلق کرد در شمال سوریه خبر داد.

تعداد نیروهای کردی که از اوایل ماه میلادی جاری در عملیات ترکیه کشته شده اند به بیش از ۳۰ تن می رسد.

ارتش ترکیه با مشارکت شورشیان سوری اکتبر عملیات چشمه صلح را علیه کردها در شرق فرات و با هدف ایجاد منطقه امن برای بازگشت آوارگان آغاز کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین