کد خبر: ۶۴۶۲۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
این خبر به روزرسانی شده است

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۳ فروردین+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۸۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. در مجموع تاکنون ۴۳۵۷ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ( ۲۳ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.  با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۰ هزار و ۲۹ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع تاکنون۴۳۵۷ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند. خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۳۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۵۱ هزار و ۷۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۳ فروردین+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و جامعی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در استان‌های کشور تا روز شنبه، 23 فروردین 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
2 آذربایجان غربی ۱۰۴ ۱۰۹ ۸۶۰ ۱۵۰۵
3 اردبیل ۵۱ ۱۲۴   ۷۹۶
4 اصفهان ۱۲۲ ۶۰۰ ۶۰۰۰ ۷۵۰۰
  البرز اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
  ایلام ۱۴ ۴۰ ۱۵۴ ۳۸۴
7 بوشهر صفر ۹ ۱۳۵ ۱۵۷
8 تهران اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
9 چهارمحال و بختیاری ۱۲ ۲۱  اعلام‌نشد ۲۰۸
10 خراسان جنوبی ۷ ۳۸ ۳۴۴ ۴۱۵
11 خراسان رضوی اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
12 خراسان شمالی ۵ ۵۳ ۳۰۵ ۵۰۰
13 خوزستان ۳۱ ۱۲۹ ۸۰۰ ۱۱۰۹
14 زنجان ۱۹ ۷۸ ۶۰۰ ‭۷۸۹ 
15 سمنان ۲۸ اعلام‌نشد ۷۴۴ ۹۳۴
16 سیستان‌وبلوچستان ۸ ٣٣ ٢٢٣ ٣٨۴
17 فارس ۹۰ ۴۷ ۴۸۲ ۱۸۵۲
18 قزوین اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
19 قم اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
20 کردستان ۶۱ ۸۸ ۲۸۵ ۷۷۳
21 کرمان ۱۵ ۴۶ ۲۵۷ ۴۴۲
22 کرمانشاه ۵۹ ۴۴ اعلام‌نشد ۴۸۹
23 کهگیلویه و بویراحمد ۶ ۸ اعلام‌نشد ۲۲۳
24 گلستان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
25 گیلان اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
26 لرستان ۹۴ ۹۱نفر تا ۲۲فروردین ۸۸۳ ۱۰۵۹
27 مازندران ۱۰۱ اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
28 مرکزی ۱۸ ۱۳۵ ۱۰۰۵ ۱۴۰۸
29 هرمزگان ۱۶ ۱۹ ۲۶۵ ۳۲۳
30 همدان اعلام‌نشد اعلام‌نشد ۴۴۹ ۶۰۷
31 یزد اعلام‌نشد ۱۷۸ اعلام‌نشد ۱۳۱۰

***

بهبودی ۴۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه منع تردد بین استانی هنوز وجود دارد مگر در شرایط خاص و طبق پروتکل افزود: منع تردد درون‌استانی در حال حاضر تعدیل شده و در داخل استان رفت و آمد‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هرگونه تردد، تجمع و اجتماع خانوادگی می‌تواند زنگ خطر باشد گفت: در استان همدان از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون ۶۰۷ مورد مثبت ابتلا به بیماری را شاهد بودیم. از این تعداد ۴۴۹ نفر بهبود پیدا کرده‌اند که تقریبا ۷۵ درصد مبتلایان با سلامت کامل از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند. در اسدآباد ۴۷، بهار ۴۸، تویسرکان ۳۲، رزن ۳۷، فامنین ۱۱، کبودراهنگ ۵۰، ملایر ۶۸، نهاوند ۸۶، همدان ۲۲۱ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شاخصی به نام بروز تجمعی وجود دارد که به ازای هر یکصدهزار نفر جمعیت چند نفر آلوده شده‌اند گفت: شاخص استانی ۳۶.۳ درصد است یعنی از هر صدهزار نفر ساکن در استان ۳۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود تجهیزات بیمارستانی تا حدود زیادی رفع شده است گفت: از لحاظ دارو‌های اختصاصی برای کرونا مشکلی در استان نداریم و امیدواریم خدواند یاری کند تا از این بحران عبور کنیم.

حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه بار سنگینی بر دوش همکاران ما خصوصا در بیمارستان‌هاست افزود: آن‌ها و خانواده‌هایشان در معرض بیماری هستند.

وی خاطرنشان کرد: فاصله‌گذاری هوشمند هم می‌تواند به ما کمک کند مایحتاج ضروری کشور را تامین کنیم و هم از طرفی اگر رعایت نکنیم ریسک بسیار جدی بیماری را بالا ببرد که امیدوارم مردم به این موضوع توجه کنند.

آمار مبتلایان به کرونا از مرز ۱۵۰۰ تن فراتر رفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تا تاریخ ۲۲ فروردین آزمایش هزار و ۵۰۵ نفر مثبت شده است، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون، ۸۶۰ نفر بهبود یافته و ۱۰۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

استان بوشهر امروز مورد مثبت ابتلا به کرونا نداشت

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با اعلام آزمایشگاه ویروس کرونا در بوشهر تا ساعت ۲۰ روز شنبه بیست‌وسه فروردین‌ماه مورد جدید به لیست مبتلایان استان بوشهر اضافه نشد.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه ۲۳ فروردین ۱۵۷ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تا امروز ۳۸ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۱۳۵ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۳ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

کشمیری تصریح کرد: بیماری کرونا از لحاظ اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک انگ اجتماعی است که شأن افراد را موردحمله خود قرار می‎دهد.

دکتر کشمیری اضافه کرد: فرد مبتلا به کرونا در کنار تحمل درد و استرس ناشی از بیماری و ترس از مرگ، به‌ناچار باید نگاه و احساسات منفی دیگران مثل طرد و تحقیر و انواع تبعیض‎های اجتماعی را تحمل کند و این باعث می‎شود پیامدها و مشکلات ناشی از این انگ، از خود بیماری دردناک‌تر باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: تغییر این معضل اجتماعی نیازمند اصلاح دیدگاه و رفتارهای اجتماعی با افراد بیمار است و این می‎طلبد که پرسنل بهداشت و درمان، سیاست‌گذاران فرهنگی، اساتید دانشگاه، رسانه‎ها و افراد صاحب نفوذ مانند روحانیون در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را به جامعه و به خصوص نزدیکان بیمار انجام دهند.

وی بابیان اینکه این درست نیست که ما درمانگاه و یا مکانی را برای رسیدگی به این بیماران در نظر می‌گیریم اما مردم تجمع می‌کنند یادآور شد: مردم باید با مسئولان بهداشت و درمان همکاری کنند چراکه بدون همکاری آنان امکان ندارد بر این بیماری غلبه کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.  جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

ثبت ۱۶ مورد جدید ابتلاء به کرونا در هرمزگان

با ابتلای ۱۶ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان این بیماری در هرمزگان به ۳۲۳ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ارتباط زنده تصویری با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس گفت: از ابتدای اپیدمی بیماری کووید ۱۹ تاکنون، هزار و ۷۲۸ مورد مشکوک در بیمارستان‌های هرمزگان بستری شدند.

دکتر محمود حسین پور افزود: از این شمار هزار و ۴۵۸ نفر ترخیص و بقیه تحت درمان هستند. در مجموع از هزار و ۹۷۹ نفر از افراد بستری شده و دارای علائم سرپایی، تست آزمایشگاهی گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این شمار ۲۶۵ نفر از بیمارستان‌های استان مرخص شدند و حدود ۳۹ نفر نیز با تشخیص بیماری کرونا بستری هستند. در یکماه گذشته ۱۹ نفر براثر بیماری کرونا در هرمزگان فوت کرده اند. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی جدید براثر بیماری کرونا در استان به ثبت نرسیده است.

شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه وبویراحمد؛ ۲۲۳ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه وبویراحمد تا امروز ۲۲۳ نفر شامل ۱۱۹ مرد و ۱۰۴ زن است.

دکتر پرویز یزدانپناه بابیان اینکه از ۱۵۳ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک شش مورد مثبت شناسایی شد، افزود: پنج بیمار زن در بویراحمد و یک بیمار زن در چرام شناسایی شده است. هر شش بیمار شناسایی شده در تماس با بیمار کرونایی مثبت بوده و از خوشه‌های قدیمی محسوب می‌شوند. یک بیمار هم استانی و ساکن شهرستان بویراحمد در شهرستان کازرون شناسایی و از وی نمونه گرفته شد.

دکتر یزدانپناه با قدردانی از حوزه بهداشت در راستای اجرای مرحله دوم غربالگری، گفت: شهروندان در اجرای این مرحله به تماس‌های سامانه ۱۹۰ و ۴۰۳۰ پاسخ داده و با ماموران بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

دبیر ستاد استانی کرونا از عموم مردم خواست تا همچون روز‌های گذشته رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اصول بهداشتی، در خانه ماندن و پرهیز از تردد‌های غیرضرور را جدی بگیرند. اگر شهروندان، فاصله گذاری فیزیکی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند تداوم بیماری در منطقه طولانی مدت خواهد بود.

شناسایی ۱۰۱ بیمار جدید کرونایی در مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

موسوی با بیان اینکه در این مدت ۱۱۸ بیمار بهبودیافته کرونا مرخص شدند افزود: در حال حاضر ۶۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹، در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی پس از ترخیص از بیمارستان، به شهروندان توصیه کرد به محض مشاهده علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا، هر چه سریعتر به پزشک خانواده و مراکز درمانی مراجعه کنند تا تحت درمان قرار بگیرند.

افزایش آمار کرونا به ۴۴۲ نفر در استان کرمان

تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان به ۴۴۲ نفر رسیده که از این تعداد ۴۲ مورد مربوط به کادر درمان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۱۸۴ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۵ نفر (شامل ۵ مورد بستری و ۵ مورد اطرافیان بیمار، ۴ مورد سرپایی و ۱ مورد پرسنل) در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شده است. 

شفیعی افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در استان گزارش نشده و امار همان ۴۶ نفر دیروز می‌باشد.

تعداد مبتلایان کرونا در کرمانشاه به ۴۸۹ نفر رسید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را ۴۸۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۴ نفر جان باخته‌اند.

دکتر ابراهیم شکیبا اظهار داشت: تاکنون از ۴۸۹ نفر در استان کرمانشاه تست پی سی آر انجام شده که ۳۱۲ نفر از آن‌ها افراد بستری و ۱۷۷ نفر نیز به صورت سرپایی بودند. انجام تست سی پی آر به منظور سنجش ابتلا به بیماری کرونا از افراد سرپایی نقطه عطفی در ارائه خدمات توسط دانشگاه علوم پزشکی است.

شکیبا از فوت ۴۴ نفر از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز ۱۶۷۱ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۴۷۶ نفر ترخیص شده و ۱۵۱ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند. اگر بخواهیم زنجیره انتقال را قطع کنیم تنها با در خانه ماندن مشکل حل می‌شود.

شناسایی ۷ مورد جدید ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این تعداد در ۶۱ مورد آزمایش انجام شده، شناسایی شدند که با احتساب این هفت مورد جدید، مبتلایان به این بیماری در استان به ۴۱۵ رسیدند.

مهدی‌زاده افزود: همچنین در این مدت یک نفر نیز در اثر این بیماری فوت کرد.

وی با اشاره به آزمایش هزار و ۵۳۹ مورد تاکنون در استان گفت: از این تعداد هزار و ۱۲۴ مورد جواب تستشان منفی و ۴۱۵ مورد مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از میان مبتلایان، ۳۴۴ نفر بهبودیافته واز بیمارستان مرخص شدند و ۳۳ نفر همچنان در بیمارستان‌ها بستری اند که حال ۱۲ نفر آنان وخیم است.

مهدی زاده همچنین تعداد جان باختگان این بیماری را تاکنون ۳۸ مورد اعلام کرد.

وی با اشاره به طرح غربالگری نیز گفت: تاکنون ۷۵۷ هزار و ۹۰۲ نفر معادل ۹۰.۴۳ درصد و ۲۲۸ هزار و ۴۸۷ خانوار معادل ۹۵.۳ درصد غربالگری شدند و همچنین ۸۴ هزار و ۱۰۰ نفر در سامانه سلامت خود اظهار کردند.

ثبت ۱۹ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در زنجان

تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان زنجان به ۷۸۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از ظهر دیروز تا کنون ۱۹ نفر به آمار مبتلایان کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

دکتر قزلباش افزود: در مجموع تاکنون تست کرونای ۷۸۹ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۶۰۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند. متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون دراستان ۷۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‎اند.

٣٨۴ نفر مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا ظهر امروز شنبه بیست و سوم فرودین ماه ۱۳۹۹، موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان به ٣٨۴ نفر رسید.

دکتر هاشمی شهری افزود: از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا تا کنون ٢٢٣ نفر پس از دریافت درمان‌های تخصصی بهبود یافته اند. متاسفانه آمار متوفیان استان با نتیجه مثبت آزمایشگاهی کرونا به ٣٣ نفر رسید.

دکتر هاشمی شهری ادامه داد تعداد موارد مثبت در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ٢۶٠ نفر، در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه زابل ٨٩ نفر و در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر ٣۵ نفر می‌باشد. تعداد بیماران بستری شده باعلائم تنفسی حاد که شامل انواع عفونت‌های ویروسی، میکروبی، بیماری‌های التهابی و موارد مشکوک به کرونا می‌باشند نیز تا این روز به ١۶۵١ نفر رسیده است. خوشبختانه ۱٣١١ نفر از مجموع بیماران تنفسی حاد نیز از بیمارستان ترخیص شده اند، امّا ١۵۶ نفر از این عزیزان هم جان خود را از دست داده‌اند.

آمار اصفهان بعد از چندهفته اعلام شد؛ 600 فوتی و 7500 مبتلا

۱۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان اصفهان شناسایی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حاشیه نشست ستاد استانی پیشگیری از ویروس کرونا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۲ شهرستان این استان شناسایی شده همچنین در این مدت ۱۵ بیمار کرونایی هم فوت کرده‌اند.

طاهره چنگیز افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون بیش از هفت هزارو ۵۰۰ نفر در این استان به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد شش هزار نفر بهبود یافته و حدود ۶۰۰ نفر هم جان باخته‌اند.  روند بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی این استان ۱۰ درصد کاهش یافته، اما همچنان نگرانی افزایش آمار مبتلایان وجود دارد.

ابتلای ۱۳۱۰ نفر به کرونا در یزد

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی: تا امروز ابتلای ۱۳۱۰ نفر به کووید ۱۹ قطعی شده است.

سلمانی گفت: تا امروز تعداد ۳ هزار و ۸۴۱ بیمار با علائم شبیه به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.  خوشبختانه از این تعداد ۳ هزار و ۳۶۱ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند. از کل افراد بستری، ۲ هزار و ۵۴۳ بیمار جهت بررسی آزمایشگاهی، نمونه‌گیری بعمل آمد که تا امروز ابتلای ۱۳۱۰ بیمار به کوید ۱۹ قطعی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی تأکید کرد: متاسفانه تاکنون ۱۷۸ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان جان خود را از دست دادند.

وی به اعلام مبتلایان به کرونا به تفکیک شهر‌های استان پرداخت و گفت: در یزد ۶۰۹ نفر، میبد ۲۸۷ نفر، ارکان ۲۴۵ نفر، بافق ۴۱ نفر، ابرکوه ۳۹ نفر، مهریز ۲۵ نفر، اشکذر ۲۱ نفر، بهاباد ۲۱ نفر، تفت ۱۶ نفر و خاتم ۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

مجموع آمار ترخیصی‌های مبتلا به کرونا در خوزستان به ۸۰۰ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تاکنون ۸۰۰ نفر با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان شناسایی شدند که با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران در خوزستان به ۱۱۰۹ نفر رسید.

وی افزود: ‌این موارد به تفکیک شامل اهواز ۱۵ مورد، رامشیر ۷، باوی ۲، شهرستان‌های ایذه، خرمشهر، دزفول، حمیدیه، شوش، شوشتر و گتوند هر کدام یک مورد بوده است. در طول ۲۴ ساعت گذشته،۳ بیمار مبتلا به کرونا که یک مورد در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان و ۲ مورد در بیمارستان رازی اهواز بودند جان خود را از دست داده و آمار جان‌باختگان به ۱۲۹ نفر افزایش یافت. تاکنون ۸۰۰ نفر با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند. در حال حاضر نیز ۱۲۹ نفر در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

ترخیص ۷۴۴ بیمار کرونایی از بیمارستان‌های استان سمنان

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های استان سمنان تا روز ۲۲ فروردین‌ ماه به ۹۳۴ نفر رسید که ۷۴۴ نفر از بیماران نیز بهبود یافته‌اند.

بنا بر آمارهای به دست آمده از عملکرد دو دانشگاه علوم پزشکی در استان سمنان که هشت شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارند، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها از مشاهده ۲۸ مورد جدید ابتلا به این ویروس در استان سمنان حکایت دارد.

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هشت شهرستان شاهرود، میامی، سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود هستند، به ۹۳۴ نفر رسیده است.

همچنین شمار افراد بهبودیافته از ویروس کرونا در استان سمنان تا روز ۲۲ فروردین‌ماه به ۷۴۴ نفر رسیده است و ۱۵۳ نفر نیز بستری هستند و البته ممکن است همه افراد بستری به ویروس کرونا مبتلا نباشند.

۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای ۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس از ظهر دیروز تا این لحظه در استان خبر داد و تعداد کل مبتلایان را ۷۷۳ مورد اعلام کرد.

فرزین رضاعی اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و ۵۵۲ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۷۷۳ مورد مثبت و ۷۳۷ مورد نیز منفی اعلام شده است.

وی تعداد مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان را در سقز ۲۱۷ مورد، در بانه ۱۱۶، سنندج ۱۹۱، در کامیاران ۲۶ نفر، در قروه ۵۵، در مریوان ۴۴ نفر، دیواندره ۳۴ مورد، بیجار ۳۶ نفر، در دهگلان ۴۳ و در سرواباد ۱۱ نفر عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۶۴ نفر معادل ۸۸/۹۳ درصد کل جمعیت در استان غربالگری شده‌اند.

رضاعی از بهبودی قطعی ۲۸۵ نفر در کردستان خبر داد و گفت: همچنان شیب ابتلا و فوت با بیماری کرونا در استان همچنان صعودی است و در دوره پیک شیوع این ویروس قرار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه آمار فوت شدگان بیماری کرونا در استان از ابتدا تا کنون به ۸۸ مورد رسیده است افزود: از این تعداد ۲۸ نفر در سقز، ۱۴ نفر در قروه، در بانه ۱۳ نفر، ۱۲ نفر در سنندج، در مریوان پنج نفر ودر بیجلر و کامیاران در هر کدام ۶ نفر، در بیجار و در دیوانده چهار نفر اعلام شده است.

رضاعی خطاب به شهروندان با اشاره به اینکه توصیه‌های مراجع رسمی پزشکی و بهداشتی و مقررات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را برای شکستن چرخه انتقال ویروس کرونا جدی بگیرید افزود: توقف این شیب و یا نزولی‌ شدن سریع‌تر آن بستگی به رعایت و همکاری جمعی دارد.

مبتلایان کرونا در فارس به ۱۸۵۲ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۹۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی اظهار داشت: از هزار و ۵۲۱ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، ۹۰ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به هزار و ۸۵۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده است، افزود: تاکنون ۴۷ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند. تاکنون ۴۸۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۸۴۶ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی اظهار کرد: مبتلایان به کروناویروس در استان را ۱۰ درصد افراد زیر ۱۰ سال، ۵۷ درصد افراد ۱۰ تا ۵۰ سال، ۴۲ درصد افراد ۵۰ سال به بالا تشکیل می‌دهند، همچنین موارد فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ هم ۲۳ درصد افراد ۱۰ تا ۵۰ سال و ۷۸ درصد افراد ۵۰ سال به بالا به خود اختصاص داده اند و موردی از مرگ زیر ۱۰ سال ناشی از کروناویروس نیز گزارشی نشده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در ایلام به ۳۸۴ مورد افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با اضافه شدن ۱۴ مورد جدید، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در ایلام به ۳۸۴ مورد افزایش یافت.

محمد کریمیان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان ایلام گزارش شده است. با اضافه شدن این موارد جدید، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در ایلام به ۳۸۴ مورد افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد، تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۴۰ مورد افزایش یافته است.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در لرستان به ۱۰۵۹ نفر

آمار فوتی‌ها هم در لرستان ۹۴ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفته: تا کنون از هزار و ۴۱۴ نمونه‌ی بیماران مشکوک به کرونا ارسال شده به آزمایشگاه هزار و ۱۱۳ نمونه پاسخ داده شده است.

به گفته دکتر محمد رضا نیکبخت؛ هزار و ۵۹ نفر در لرستان به صورت قطعی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. ۸۹ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی تحت مراقبت هستند. ۸۸۳ نفر هم از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبودی کامل یافته‌اند.

افزایش مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به ۵۰۰ نفر

۵۰۰ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد آمار فوتی‌ها به ۵۳ نفر افزایش یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۲۳ فروردین، ۵۰۰ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید احمد هاشمی از افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۵۰۰ نفر خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۲۴۲ نفر، شیروان ۵۰ نفر، فاروج ۲۸ نفر، مانه و سملقان ۳۲ نفر، جاجرم ۲۲ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۱۰ نفر و اسفراین ۹۵ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۳۰۵ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: یکی از خطرناک‌ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفرهای غیرضروری بخصوص به استان‌های درگیر با این بیماری است. آزمایش ۷۳۳ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۲۸ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به غربالگری ۸۲۰ هزار و ۸۷۸ نفر در استان گفت: غربالگری حدود ۹۳ درصد جمعیت استان اقدامی ارزشمند بوده و به معنای ممانعت از مراجعه بدون ضرورت این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است.

شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۲۰۸ نفر رسید

شهرکرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شمار مبتلایان به کرونا در بیست و سومین روز از فروردین ماه جاری در چهارمحال و بختیاری به ۲۰۸ نفر رسید.

مجید شیرانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در بیست و سومین روز از فروردین ماه سال ۹۹، عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون ۸۲۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی ۸۸۷ نفر و تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند، ۱۵۴ نفر بوده است.  تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۷۷ نفر هستند و با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۲ بیمار مشکوک دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد ابتلاء از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده، ۲۰۸ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از ابتلاء به کرونا در استان گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹ همچنان ۲۱ مورد است.

پذیرش ۷۷ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۷۷ بیمار با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی قم خبر داد و گفت: ۲۲ نفر از این بیماران در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز بیست و سوم فروردین‌ماه، ۷۷ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند. ۲۲ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در شبانه روز گذشته، ۲۵ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. از همشهریان عزیز تقاضا داریم که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار داده و نهایت دقت نظر را در خصوص توجه و اهتمام به رعایت مسائل بهداشتی داشته باشند.

شیب کرونا در استان گیلان نزولی شد

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به شیب نزولی کرونا در این استان، تأکید کرد: همچنان باید توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم.

محمد حسین قربانی، ظهر شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری شهرستان رودسر گفت: ایران به عنوان الگوی مناسب برای مبارزه با کرونا در جهان شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت کرونا از هیچ کشوری الگو برداری نکرده‌ایم، افزود: ایران با استفاده از طرح ملی غربالگری توانست کرونا را مدیریت کند به گونه‌ای که این طرح الگویی مناسب برای دیگر کشورها معرفی شده است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا از همه امکانات خود همانند نیروهای متخصص و دانشمندان داخلی، ظرفیت غربالگری و طرح تحول سلامت برای درمان کرونا استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت و همدلی مردم با مسئولان در مبارزه با کرونا، ادامه داد: آنچه که امروز برای حاکمیت اهمیت دارد سلامت مردم است که امیدواریم به صورت هوشمندانه دنبال شود.

قربانی به وضعیت بیمارستان رودسر اشاره کرد و گفت: سی تی اسکن یک نیاز ضروری برای بیمارستان است که امروز شاهد راه اندازی آن در بیمارستان رودسر هستیم.

وی با بیان اینکه یک میلیارد دلار از صندوق توسعه به حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده شده است، افزود: در تلاشیم که سهمی برای استان گیلان از این مبلغ جذب کنیم تا در حوزه توسعه و تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان هزینه شود.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به شیب نزولی منحنی کرونا در استان، اظهار کرد: این نوید خوبی است اما نباید بی تفاوت باشیم زیرا این بحران هیچ خط و مرزی ندارد.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اردبیل ۷۹۶ نفر، شمار فوتی‌ها به ۱۲۴ نفررسید

آمار مبتلایان کرونا در اردبیل به ۷۹۷ نفر رسید/ افزایش ظرفیت آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان اردبیل شناسایی شدند که مجموع بیماران مبتلا به این بیماری به ۷۹۷ نفر افزایش یافت.

آمار مبتلایان کرونا در اردبیل به ۷۹۷ نفر رسید

 قدرت اخوان اکبری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۵۱ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان اردبیل شناسایی شدند که مجموع بیماران مبتلا به این بیماری براساس نتایج آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان، به ۷۹۷ بیمار افزایش یافت. سیر صعودی تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در روزهای اخیر، به‌دلیل افزایش ظرفیت آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان است که این ظرفیت در روزهای آتی بیشتر نیز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۳۷۴ بیمار مشکوک به کرونا در استان اردبیل سی‌تی‌اسکن انجام شده که براساس نتیجه آن، ۹۳ بیمار مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند که این آمار از تعداد مبتلایان قطعی به کرونا براساس نتایج آزمایشگاه ویروس‌شناسی جدا است.

اخوان اکبری بیان کرد: علی‌رغم تعداد موارد مثبت قطعی براساس نتایج آزمایشگاه ویروس‌شناسی و سی‌تی‌اسکن در استان اردبیل، در ۲۴ ساعت اخیر فقط ۳۸ بیمار در بخش ویژه کرونای بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۴۲ بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند. در حال حاضر ۳۰۶ بیمار در بخش ویژه کرونای بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند که از این تعداد ۳۷ بیمار با وضعیت بحرانی و وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد: متأسفانه طی شبانه‌روز اخیر ۲ بیمار مبتلای قطعی کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند که مجموع جانباختگان این بیماری در استان به ۱۲۴ فوتی افزایش یافت.

اخوان اکبری اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان اردبیل یک‌هزار و ۹۷۱ بیمار در بخش ویژه کرونا بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که خوشبختانه از این آمار یک‌هزار و ۴۱۰ بیمار با وضعیت عمومی خوب ترخیص شده و به منزل و یا نقاهتگاه‌های استان انتقال یافتند.

وی گفت: مردم استان اردبیل و به‌خصوص کسبه و بازاریانی که از امروز شروع به فعالیت کردند را به رعایت جدی کلیه پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌کنیم؛ به‌هیچ‌ عنوان نباید در معابر و داخل شهرها تجمع و ازدحام جمعیت صورت بگیرد و در اماکن پرازدحام حتماً باید فاصله حداقل یک متری رعایت و از ماسک استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از بازگشت به پیک کرونا در استان اردبیل جلوگیری شود و امیدواریم با ادامه خانه‌نشینی و رعایت محدودیت‌های اعمال شده توسط مردم فهیم استان، روند نزولی کرونا در استان اردبیل در هفته‌های آینده آغاز و در نهایت این بیماری ویروسی مهار شود.

شناسایی ۱۸ مورد کووید۱۹ در استان مرکزی

آمار مبتلایان کووید 19 با احتساب ۱۸ مورد جدید در۲۴ ساعت گذشته، در استان مرکزی به ۱۴۰۸ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۱۸ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۴۰۸ نفر رسیده است. خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۱۰۰۵ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند. در حال حاضر در بیمارستان های استان ۱۱۲بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: ۱۵۶ نفر از مبتلایان به کروناویروس در منزل بستری و قرنطینه می باشند. در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۱ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی های این بیماری ۱۳۵ نفر می باشد

او در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان گفت: از ۱۸ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد اراک، ۴ مورد ساوه و زرندیه، ۳ مورد خمین، ۲ مورد کمیجان، ۱ مورد دلیجان، ۱ مورد تفرش، ۳ مورد آشتیان و ۱ مورد محلات بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
5
تهران چی؟؟؟ پس کی میخوان اعلام کنن؟؟ خیلی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
6
چرا در تمام جداول از آمار قم و گیلان خبری نیست
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
3
2
آمار قم هر روز توسط دکتر قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام میشه. مثلا امروز 23 فروردین آمار اعلام شده به این صورته:
طی ۲۴ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴امروز شنبه، ۷۷ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین