کد خبر: ۶۴۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۳
مقام معظم رهبری:

مجموعه‌ای از سابقون انقلاب برای مدیریت خبرگان انتخاب شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقام معظم رهبری تاكید كردند: اعضای مجلس خبرگان مراقب گفتار و عملکرد خود باشند و تبلیغات خصمانه دشمنان را هوشیارانه خنثی کنند. 

آیت الله خامنه‌ای، صبح پنج‌شنبه در دیدار نمایندگان منتخب ملت در مجلس خبرگان، جایگاه و مسوولیت این مجلس را بی‌نظیر، پرعظمت و بسیار برجسته خواندند و تأکید کردند: مجلس خبرگان، در افکار عمومی، مجلسِ مردان دین و علم و تقواست و باید به گونه‌ای عمل کرد که این اعتبار و حرمت و وزانت، همچنان در عمق جان ملت حفظ شود.

ایشان در آغاز سخنانشان با تجلیل از شخصیت کم نظیر مرحوم آیت الله مشکینی رییس فقید مجلس خبرگان، خاطرنشان کردند: ریاست آن روحانی پارسا بر مجلس خبرگان، حقاً مایه اعتبار و وزانت این مجلس بود و ضایعه فقدان ایشان، کاملاً احساس می‌شود.

آیت الله خامنه‌ای، مرحوم آیت الله مشکینی را مصداق فرمایشات امیرمؤمنان درباره عالمان متقی و پرهیزگار دانستند و افزودند: بی‌توجهی به دنیا، شجاعت، صراحت، زمان شناسی و عمل به وظیفه از جمله خصوصیات آن عالم ربانی بود و آن فقید سعید از عمق روح و جان خود در خدمت اسلام و انقلاب قرار داشت و ما امروز به این ویژگی‌ها و خصوصیات نیاز مبرمی داریم. 

مقام معظم رهبری انتخاب یک هیأت رئیسه خوب را در اجلاس اخیر خبرگان، حرکتی انصافاً خوب و همراه با متانت و وزانت دانستند و افزودند: با اینکه دشمنان مایل نبودند موقعیت مجلس خبرگان در افکار عمومی حفظ شود اما خبرگان مجموعه‌ای از سابقون انقلاب را برای اداره و مدیریت این مجلس انتخاب و وزانت خود را حفظ کرد.

ایشان انتخاب، حفظ و استمرار رهبری نظام را مهم‌ترین علت جایگاه بسیار برجسته و والای مجلس خبرگان دانستند و افزودند: رهبری، نقطه اساسی نظام اسلامی است و مجلس خبرگان در جایگاه و مسوولیتی بسیار عظیم و بی نظیر، این نقطه اساسی و محور نظام را نصب می‌کند و هرگاه او دچار کمبود و آسیب شرایط رهبری شود به مردم اعلام می‌کند که رهبری باید تغییر کند.

آیت الله خامنه‌ای، حفظ جایگاه بی بدیل مجلس خبرگان را در افکار عمومی به حفظ اعتبار و حرمت و وزانت این مجلس منوط دانستند و افزودند: این مجلس به گونه‌ای عمل کند که تصمیماتش درباره رهبری برای مردم حجت باشد و مردم از اعماق دل و نه فقط از سر تکلیف قانونی، آن را بپذیرند که تحقق این امر بسیار مهم، به عملکرد متین و وزین خبرگان و استمرار اعتماد مردم به آنان بستگی دارد. 

آیت الله خامنه‌ای با اشاره به حساسیت و تلاش‌های مستمر دشمنان برای تضعیف مجلس خبرگان، افزودند: در انتخابات دوره چهارم این مجلس، دشمنان همه کار کردند تا مانع حضور مردم در پای صندوق‌های رأی شوند اما ملت با حضور گرم و پرشور خود، این ترفند را خنثی کرد که البته دشمنان باز هم به توطئه مشغولند. 

مقام معظم رهبری جنجال و غوغای رسانه‌های بیگانه را درباره اجلاس دو روز گذشته مجلس خبرگان نشانه دیگری از استمرار فعالیت‌های خصمانه دشمنان برشمردند و افزودند: آنها سعی کردند این مجلس را مانند مجموعه‌های دیگر، اسیر جناح بازی و درگیر جنگ قدرت معرفی کنند و با جریان سازی جعلی و یا تشدید برخی اختلاف سلیقه‌های طبیعی، جایگاه خبرگان را در چشم مردم از بین ببرند.

آیت الله خامنه‌ای در همین زمینه تأکید کردند: مجلس خبرگان، میدان قدرت نیست بلکه میدان «معنویت، کار برای خدا و حفظ اصول اساسی انقلاب» است و همه اعضای مجلس خبرگان از جمله هیأت رییسه محترم باید با توجه به این نکات مهم، مراقب گفتار و عملکرد خود باشند و تبلیغات خصمانه دشمنان را هوشیارانه خنثی کنند.

ایشان، با انتقاد شدید از همراهی برخی رسانه‌های بد اخلاق داخلی با تبلیغات دشمنان درباره مجلس خبرگان، افزودند: مجلس خبرگان مجلسی پاکیزه و عرصه اتحاد کلمه است و به علت وظایف بسیار سنگین خود در موضوع رهبری، اصولاً نمی‌تواند عرصه دعوا و جنگ قدرت باشد اما برخی رسانه‌های داخلی در یکی دو ماه اخیر، با تبلیغات دروغ دشمنان همراهی کردند که به آنها اخطار می‌کنم به حریم مجلس خبرگان نزدیک نشوند و این گونه بازی‌ها را در مسائل و مباحث دیگر دنبال کنند.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان، استمرار حاکمیت اصول و ارزش‌های اسلامی را بر حرکت کلی کشور، عامل اصلی موفقیت‌های نظام دانستند و با اشاره به ضرورت حمایت از قوای سه گانه به ویژه قوه مجریه افزودند: قوه مجریه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارد و به یاری خداوند با اعتماد به نفس و تلاش خستگی ناپذیر، دوره درخشانی را سپری می کند که امیدواریم این تلاش‌ها به تدریج نتایج خود را در پیشرفت کشور نشان دهد.

ایشان به حمایت از روسای جمهور گذشته اشاره کردند و افزودند: رییس جمهور کنونی، مردی مؤمن، شجاع، پاک دست، معتقد به اصول، به شدت فعال و با پشتکار است و همه وظیفه داریم از قوای سه گانه و به ویژه دولت و رییس جمهور حمایت کنیم.

آیت الله خامنه‌ای اختلاف سلیقه را امری طبیعی دانستند و افزودند: انتقاد لازمه رشد و پیشرفت کشور است اما با عصبیت و عصبانیت متفاوت است و باید همراه با دوستی و دلسوزی باشد.

آیت الله خامنه‌ای، با اشاره به ادامه توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان خاطرنشان کردند: ملت ایران در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب همیشه در معرض کینه استکبار بوده اما در مقابل توطئه‌ها ایستاده است بنابراین اگر قرار است در داخل کشور نوعی صف بندی و خط کشی انجام شود باید حول محور حق و باطل و رویارویی نظام اسلامی با «مستکبران و سلطه گران جهانی» باشد.

ایشان آینده کشور را روشن و امیدبخش خواندند و با اشاره به هوشیاری و اعتماد به نفس نظام اسلامی در مسائل مختلف افزودند: ملت ایران همواره با عقل و تدبیر و شجاعت عمل کرده است و امروز نیز با همین ویژگی‌ها به حرکت رو به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

مقام معظم رهبری انسجام اسلامی را نیاز حقیقی امت اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: همه ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی باید با حفظ انسجام اسلامی مراقب باشند که توطئه‌های استکبار برای ایجاد تفرقه مذهبی، قومی و ملی در جهان اسلام به نتیجه‌ای نرسد.

در آغاز این دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان در گزارشی از اجلاس دو روز گذشته خبرگان گفت: توجه خاص به اتحاد ملی و انسجام اسلامی، محور اصلی این اجلاس بود.

رییس مجلس خبرگان با تأکید بر تأثیر بی بدیل «ولایت فقیه» در اتحاد ملی افزود: وجود رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای ایشان همیشه فصل الخطاب بوده است و به همین علت در باب اتحاد ملی دغدغه‌ای وجود ندارد.

وی با اشاره به توطئه‌ها و شرارت‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام خاطرنشان کرد: استکبار به ویژه امریکا به شدت در تلاش است تا در امت اسلامی تفرقه ایجاد کند و به اسم شیعه و سنی میان جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای اسلامی شکاف بیندازد که همه ملت‌ها و دولت‌های اسلامی باید در مقابل این توطئه هوشیار باشند.

آیت الله یزدی نایب رییس دوم مجلس خبرگان نیز در این دیدار گزارشی از دستور کار، نتایج و موضوعات مطرح شده در دومین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان بیان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین