کد خبر: ۶۴۶۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
آمار جهانی همه‌گیری کووید-۱۹

۲۱۰ کشور و منطقه‌، درگیر کرونا / آمریکا در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان در حال افزایش بوده و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.
۲۱۰ کشور و منطقه‌، درگیر کرونا / آمریکا در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان
آفتاب‌‌نیوز :

کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۴۰ نفر است که ۱۰۸ هزار و ۸۳۴ نفر از آن‌ها جان باخته و ۴۰۴ هزار و ۳۹۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۵۳۲ هزار و ۸۷۹ مورد ابتلا و ۲۰ هزار و ۵۷۷ قربانی در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان جهانی قرار گرفته است. ۳۰ هزار و ۴۵۳ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۶۳ هزار و ۲۷ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۶ هزار و ۶۰۶ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۵۹ هزار و ۱۰۹ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۵۲ هزار و ۲۷۱ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۹ هزار و ۴۶۸ نفر جان خود را از دست داده و ۳۲ هزار و ۵۳۴ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۲۹ هزار و ۶۵۴ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۳ هزار و ۸۳۲ نفر جان باخته و ۲۶ هزار و ۳۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۲۵ هزار و ۴۵۲ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۲۸۷۱ نفر جان خود را از دست داده و ۵۷ هزار و ۴۰۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۲ هزار و ۵۲ مورد ابتلا به کووید-۱۹را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور به ۳۳۳۹ نفر رسیده است. هم‌چنین تعداد بهبودیافتگان به ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر افزایش یافته است.

در انگلیس نیز ۷۸ هزار و ۹۹۱ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۹۸۷۵ نفر از آن‌ها جان باخته و ۳۴۴ نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین در ایران تاکنون ابتلای ۷۰ هزار و ۲۹ نفر تایید شده است که از این میان ۴۳۵۷ نفر جان خود را از دست داده و ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم تاکنون ابتلای ۵۲ هزار و ۱۶۷ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۱۱۰۱ نفر جان باخته و ۲۹۶۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

همچنین بلژیک با ۲۸ هزار و ۱۸ مبتلا و ۳۳۴۶ قربانی، سوئیس با ۲۵ هزار و ۱۰۷ مبتلا و ۱۰۳۶ قربانی و هلند با ۲۴ هزار و ۴۱۳ مبتلا و ۲۶۴۳ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، کانادا با ۲۳ هزار و ۳۱۸ مبتلا و ۶۵۳ قربانی، برزیل با ۲۰ هزار و ۹۶۴ مبتلا و ۱۱۴۱ قربانی، پرتغال با ۱۵ هزار و ۹۸۷ مبتلا و ۴۷۰ قربانی، اتریش با ۱۳ هزار و ۸۰۶ مبتلا و ۳۳۷ قربانی، روسیه با ۱۳ هزار و ۵۸۴ مبتلا و ۱۰۶ قربانی، سرزمین‌های اشغالی با ۱۰ هزار و ۷۴۳ مبتلا و ۱۰۱ قربانی و کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۵۱۲ مبتلا و ۲۱۴ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین