کد خبر: ۶۴۶۴۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

احتمال بازنگری و بررسی مجدد دستمزد کارگران

خبر بازنگری دستمزد کارگران در حالی بر روی خروجی برخی رسانه‌ها قرار گرفته که بسیاری از فعالان کارگری با استقبال از این مسئله ابراز امیدواری کرده‌اند این تلاش به افزایش قدرت خرید خانوارهای کارگری و کم کردن شکاف میان حداقل مزد و حداقل معیشت کارگران منجر شود.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس اخبار برخی رسانه‌ها از روز گذشته تلاش‌هایی برای تشکیل جلسات بازنگری مزد کارگران به جریان افتاده و خبرها حاکی از آن است که ظاهرا جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت به منظور بررسی مجدد مزد سال ۱۳۹۹ برگزار شده است.

بر اساس تازه‌ترین اخبار، امروز هیچ جلسه‌ای در وزارت کار تحت عنوان بازبینی و بررسی مجدد دستمزد برگزار نشده و در حال برگزاری نیست، اما فعالان کارگری امیدوارند در صورت استقبال وزارت کار از بازنگری و اصلاح مصوبه دستمزد شورای عالی کار، خواسته جامعه کارگری برای ترمیم حقوق و دستمزدها و بهبود وضع معیشت کارگران در شرایط تورمی موجود تحقق یافته و احساس رضایت از تعیین مزد سال ۱۳۹۹ به جامعه کارگری بازگردد.

احتمال بازنگری و بررسی مجدد دستمزد کارگران

اواخر هفته گذشته شورای عالی کار پس از ساعت‌ها چانه‌زنی و مذاکره فشرده میان گروه‌های کارفرمایی و کارگری و دولت، افزایش حداقل حقوق کارگران را برای سال جاری ۲۱ درصد تصویب کرد.

این افزایش بدون جلب نظر نمایندگان کارگری و امضای صورتجلسه مزد از سوی آنها در سایه رای گیری گروه کارفرمایی و دولت تصویب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
0
بابا 21%افزایش فقط مال حداقل بگیرهاست که تازه وارد بازار کار میشوند سایر سطوح مزدی مهم است که 90% کارگران در این قالب هستند و افزایش این گروه فقط 15% بعلاوه 90هزارتومان میباشد چرا فقط روی 21% زوم کرده اند ؟حتی در تمامی سایتها و خبرگزاریها 21% را تبلیغ میکنند یعنی افزایش حقوقی برای حداکثر 10% جامعه کارگری .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین