کد خبر: ۶۴۶۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

همه پاکت‌های خریدتان را گندزدایی کنید

دبیر شورای سلامت اهواز با تاکید بر لزوم گندزایی پاکت‌های مواد غذایی پس از خرید از فروشگاه‌ها گفت: احتمال آلودگی پاکت‌های مواد غذایی اعم از بسته‌های ماکارونی و اسنک تا دیگر مواد غذایی بسته‌بندی شده وجود دارد.
همه پاکت‌های خریدتان را گندزدایی کنید
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد شریفی در خصوص احتمال وجود و ماندگاری ویروس کرونا روی بسته‌ها و پاکت‌های مواد غذایی در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه محیط فروشگاه‌ها نیز به ویروس کرونا آلوده است و افراد زیادی در مراکز خرید به ویژه فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی حضور دارند و مردم به اجناس دست می‌زنند، احتمال آلودگی پاکت‌های مواد غذایی اعم از بسته‌های ماکارونی و اسنک تا دیگر مواد غذایی بسته‌بندی شده نیز وجود دارد.

وی افزود: بنابراین اگر دست‌هایمان به پاکت برخورد کند و پاکت هم آلوده باشد، آلودگی‌های ثانویه ایجاد خواهد شد.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: ماندگاری ویروس روی پاکت‌ها و سطوح بستگی به شرایط رطوبت، نور و دما دارد اما به طور متوسط، مدت زمان ماندگاری آن روی سطوح دو ساعت است. به عنوان مثال، ویروس روی سطوح فلزات تا هشت ساعت می‌ماند و در یخ شاید ۳۰ تا ۴۰ روز باقی بماند. ویروس روی لباس، اشیای پلاستیکی و کارتن‌ها شاید دو تا سه ساعت ماندگاری داشته باشد اما همه این موارد، بستگی به شرایط محیطی دارد.

شریفی تاکید کرد: پس از خرید و انتقال پاکت‌ها به محیط منزل، باید حتما پاکت‌های اجناس خریداری شده با مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل ۷۰ درصد گندزدایی شوند و پس از گندزدایی، چند دقیقه صبر شود تا عوامل بیماری‌زا از بین بروند و سپس پاکت باز شود.

وی ادامه داد: پس از باز کردن پاکت هم باید دست‌ها با آب و صابون به مدت حداقل ۳۰ ثانیه شسته شوند.

دبیر شورای سلامت اهواز تصریح کرد: کیسه‌های خرید نیز حتما باید دور ریخته شده و در سطل زباله درپوش‌دار قرار داده شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Oman
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
1
در محل ورود فروشگاهها حداقل دمای بدن افراد کنترل شود، این ابتدایی ترین کنترل است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین