کد خبر: ۶۴۶۵۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

ورزش‌های هوازی مناسب منزل

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: درجا زدن، پله رفتن و زانو بلند بدون پرش از جمله ورزش‌های هوازی هستند که می‌توان در منزل انجام داد.
ورزش‌های هوازی مناسب منزل
آفتاب‌‌نیوز :

شکوفه سخنوری درباره بهترین ورزش‌های هوازی در منزل در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان ورزش کردن در باشگاه‌های ورزشی فراهم نیست و بسیاری از افراد باید تمرینات مربوطه را در منزل برگزار کنند، اظهار کرد: همانطور که همه می‌دانیم ورزش‌های هوازی و فعالیت‌هایی نظیر پیاده روی، نرم دویدن‌های طولانی، دوچرخه سواری و از این قبیل جزو ورزش‌های هوازی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: این مدل تمرین‌ها و فعالیت‌ها به ارتقای عملکرد سیستم قلبی عروقی و تنفسی کمک کرده و ظرفیت و توان عملکردی این سیستم‌ها را بهبود می‌بخشند.

این دکترای فیزیولوژی ورزشی در پاسخ به اینکه در شرایط کنونی که نباید از منزل خارج شویم و نمی‌توانیم از فضای باز و آزاد استفاده کنیم آیا راهی هست که در منزل جایگزین این فعالیت‌ها کنیم؟ توضیح داد: بله شما می‌توانید در منزل هم به تمرینات هوازی بپردازید و حرکات ساده زیادی وجود دارند که می‌توانید با انجام آنها در زمان بیش از سه دقیقه و تکرار کردن آنها به این هدف برسید.

وی افزود: شدت این مدل تمرینات را این گونه تنظیم کنید که در حین اجرا بتوانید یک جمله کامل بدون نفس نفس زدن با یک نفر صحبت کنید و در صورتی که بریده بریده حرف زدید شدت را کم کنید؛ حرکاتی مانند درجا زدن، پله رفتن و زانو بلند بدون پرش می‌توانند به این منظور اجرا شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین