کد خبر: ۶۴۶۶۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

نوشیدن زیاد آب مانع ابتلا به کرونا می‌شود؟

یک متخصص بیماری های عفونی با رد شایعات در خصوص تاثیر نوشیدن زیاد آب جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: هیچ یک از این صحبت ها پایه و اساس علمی ندارد.
نوشیدن زیاد آب مانع ابتلا به کرونا می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا جانبخش با اشاره به افزایش شایعات و اظهارنظرهای غیرکارشناسی در خصوص بیماری کرونا و راه های درمان و پیشگیری از آن گفت: یکی از این دست شایعات بحث تاثیر نوشیدن زیاد آب در پیشگیری از ابتلا به کرونا است که هیچ مبنای علمی برای آن وجود ندارد.

وی افزود: برخی عنوان می کنند که بدن جهت مبارزه بهتر با کرونا بهتر است کم آب باشد تا از انتشار بیشتر ویروس در بدن پیشگیری شود و برخی در مقابل معتقدند بدن باید پر آب باشد تا ویروس را به سمت معده برده و مانع انتشار آن در بدن شود که هر دوی این نظرها صحبت‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: توصیه ما در این روزها نوشیدن آب به میزان همیشگی و در حد نوشیدن هشت لیوان در روز است و نیازی نیست افراد ساعت به ساعت آب بنوشند.

وی افزود: در خصوص بیماران مبتلا به کرونا و سایر بیماران دارای علائم مشابه آنفلوآنزا توصیه می‌شود مصرف مایعات بیشتر شده و این مایعات عمدتا بصورت گرم مصرف شود.

جانبخش از مردم خواست تا راهکارهای پیشگیری و درمان را تنها از طریق مراجع رسمی دنبال کرده و به حرف مردم کوچه و بازار و فضای مجازی گوش ندهند.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: این روزها شاهد استفاده از برخی داروهای گیاهی، استفاده خودسرانه از برخی داروها و بخور برخی گیاهان در خانه ها جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا هستیم که هیچ یک سند علمی ندارند و این درحالی است که تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت نکات بهداشتی در استفاده از ماسک و دستکش و نیز خودداری از ترددهای غیرضروری در سطح جامعه و حفظ فاصله مناسب با سایر افراد جامعه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
1
دو ماه بود که همه تایید می کردند حالا که نزدیک رمضانه آب خوردن یواش یواش داره غیر مفید میشه!!!!!! ؟؟؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
دقیقا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین