کد خبر: ۶۴۶۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

بررسی فناوری هوش مصنوعی در دوربین Huawei P۴۰ Pro؛ لنز‌های هوشمند

فناوری هوش مصنوعی قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی را برای دوربین‌های جدیدترین گوشی پرچمدار هوآوی یعنی Huawei P۴۰ Pro به ارمغان آورده است که کیفیت و دقت تصویربرداری آن را دوچندان می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

پرچمدار جدید هوآوی یعنی Huawei P۴۰ Pro به چهارگانه دوربین مجهز شده است تا نیاز‌های کاربران در زمینه‌های مختلف را برآورده کند. این دوربین‌های قدرتمند تصاویر با کیفیتی را برای شما ثبت خواهند کرد، اما این تمام ماجرا نیست و فناوری جدیدی نیز به این مجموعه اضافه شده تا قابلیت‌های کاربردی و متنوع جدید برای کاربر ایجاد کرده و تجربه متفاوتی را برای او هنگام استفاده از دوربین رقم بزند. این فناوری همان هوش مصنوعی (AI) است که به صورت تکاملیافته در دوربین‌های این محصول هوآوی مورد استفاده قرار گرفته است.

Huawei Golden Snap

در Huawei P۴۰ Pro، هوش مصنوعی بیشتر در بخش نرم‌افزاری و ویرایش عکس‌های ثبت شده، نقش پررنگی دارد. به عنوان نمونه قابلیت بهترین لحظه (Best Moment) به عنوان زیرمجموعه‌ای از همین بخش HUAWEI Golden Snap می‌تواند با استفاده از هوشمصنوعی و الگوریتم تشخیصی و حرکتی، حالات و احساسات افراد موجود در تصویر را شناسایی کند. برای این کار ابتدا عکس متحرکی با رزولوشن بالا ثبت شده و در مرحله بعد به کمک قابلیت Gallery Edit یک تا سه عکس از بهترین لحظات ثبت‌شده در این تصویر متحرک انتخاب خواهد شد. به این ترتیب مثلا اگر چشم یکی از افراد در تصویر بسته باشد این قابلیت با جستجو در میان فریم‌ها، آن عکسی را انتخاب می‌کند که این مشکل در آن وجود نداشته باشد.

بررسی فناوری هوش مصنوعی در دوربین Huawei P۴۰ Pro؛ لنز‌های هوشمند

قابلیت دیگر این مجموعه AI Remove Passerby است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا در قسمت ویرایشگر گالری گوشی خود با ترکیب چند فریم، عابران یا افرادی که در پسزمینه عکس حضور دارند را حذف کند. به این ترتیب، پس زمینه عکس خروجی، همان ترکیب دلخواهش خواهد بود و تمرکز صددرصدی روی سوژه اصلی شکل می‌گیرد.

قابلیت AI Remove Reflection هم از دیگر امکانات کاربردی این مجموعه است که با به‌کارگیری هوش مصنوعی اجازه نمی‌دهد بازتابش نور، عکسی را خراب کند. به این ترتیب می‌توان در ویرایشگر گالری، لایه خاصی از عکس را حذف کرده و انعکاس نور را از بین برد.

بهبود رنگ‌ها، تشخیص بهتر سوژه و صحنه

با استفاده از دوربین اصلی «اولترا ویژن» (Ultra Vision)، سنسور چندطیفی دمای رنگ و الگوریتم هوش مصنوعی AWB، Huawei P۴۰ Pro دقت رنگی معادل با ۴۵ درصد را به دست آورده است. علاوه بر این تشخیص سوژه‌ها و صحنه‌ها به کمک هوش مصنوعی با تحلیل‌های دقیق‌تری صورت خواهد گرفت.

بررسی فناوری هوش مصنوعی در دوربین Huawei P۴۰ Pro؛ لنز‌های هوشمند

بزرگنمایی هوشمند

Huawei P۴۰ Pro برای بزرگنمایی تنها به عناصر سخت‌افزاری متکی نیست. به بیان دقیق‌تر، این پرچمدار، از سیستم‌های نرم‌افزاری نیز استفاده می‌کند که هوآوی برای آن‌ها عناوین Field of View Fusion و AI RAW را در نظر گرفته است. این قابلیت‌ها در واقع ترکیبی از بزرگنمایی اپتیکال و دیجیتال بر پایه الگوریتم‌های هوشمند هستند. به این ترتیب، تا بزرگنمایی ۲ برابری تنها از دوربین اصلی استفاده می‌شود و دوربین تله هم در بزرگنمایی ۵ برابری و بالاتر مورد استفاده قرار خواهدگرفت. برای بزرگنمایی میان این دو مقدار، Huawei P۴۰ Pro از الگوریتمی ترکیبی استفاده می‌شود که اطلاعات هر دو دوربین را با هم ترکیب می‌کند. در این سیستم چند فریم RAW دوربین اصلی و تله با هم ترکیب شده تا بتوان به فریمی با رزولوشن بالا دست پیدا کرد.

برخلاف Huawei P۳۰ Pro که از AI RAW تنها برای بزرگنمایی استفاده می‌کند، Huawei P۴۰ Pro از این فناوری در ثبت تصاویر با افکت بوکه (تصاویری که قسمتی از آن‌ها مات بوده تا سوژه اصلی مورد توجه قرار بگیرد) هم استفاده می‌شود. به این ترتیب، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با استفاده از الگوریتم رزولوشن بالا بر پایه AI RAW تصویری با فاصله کانونی معادل ۵۴ میلی‌متر و البته جزئیات مناسب ایجاد می‌کند.

فیلم‌برداری بدون لرزش

کنار قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی در عکاسی، هوآوی از این فناوری در بخش فیلم‌برداری گوشی نیز استفاده کرده است. به عنوان مثال هوآوی یک قابلیت ضد لرزش مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده که در شرایط مختلف و با وجود لرزش دست کاربر یا حرکت، بهترین خروجی ممکن ثبت خواهد شد.

بررسی فناوری هوش مصنوعی در دوربین Huawei P۴۰ Pro؛ لنز‌های هوشمند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین