کد خبر: ۶۴۶۷۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

پیشنهاد جدید محسن رضایی برای افزایش حقوق کارگران /جعفرزاده: برای افزایش درآمد دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا به ارز نیمایی تبدیل شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در تصمیمی دیگر در ابتدای نیمه دوم سال، افزایش بیشتری در حقوق کارگران داده شود.
پیشنهاد جدید محسن رضایی برای افزایش حقوق کارگران /جعفرزاده: برای افزایش درآمد دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا به ارز نیمایی تبدیل شود
آفتاب‌‌نیوز :

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اینستاگرام نوشت: حقوق کارگران را افزایش دهید. دولت و کارفرمایان در شرایط بحران دامنگیر کرونا و وضعیت دشوار معیشتی، نه تنها بخاطر موازین دینی و انسانی بلکه با توجه لزوم پایدارسازی منافع اقتصادی واحدهای اقتصادی فشار زندگی را از دوش کارگران بردارند.

وی ادامه داد: بند دوازدهم سیاست های کلی تولید ملی با مفاد: «توانمندسازی و ارتقاء بهره‌ وری نیروی کار با افزایش انگیزه، مهارت و...» بر رفع محرومیت و حفظ انگیزه اقشار کارگری، نسبت به حفظ شئونات و تامین نظر آنان تاکید دارد!

محسن رضایی تاکید کرد: از منظر دیگر بین توانمندسازی اقتصاد ملی و توسعه تولید ایرانی با رضایتمندی کارگران و حفظ نشاط آنان در خانه و محیط کار با توجه به افزایش قیمت کالاها به تبع افزایش قیمت بنزین و بالا رفتن نرخ تورم رابطه دقیقی وجود دارد. بنابراین در یک تصمیم دیگری در ابتدای نیمه دوم سال افزایش بیشتری درحقوق کارگران داده شود.

برای افزایش درآمد دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا به ارز نیمایی تبدیل شود

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: شرایط دولت شرایط سخت و بدی شده به خصوص که درآمدهای دولت کاهش یافته و دولت باید به فکر افزایش درآمدهای خود باشد. یکی از پیشنهادهای من برای تجدیدنظر دولت در درآمدهای خود به گونه‌ای که به مردم فشار نیاید تغییر نرخ ارز مبنای محاسبی حقوق ورودی کالاهای کشور است به این معنا که در حال حاضر یک نرخ ۴۲۰۰ تومانی، یک نرخ نیمایی و یک نرخ سنا که مربوط به معاملات صرافی‌هاست وجود دارد از سال ۱۳۹۷ و اعلام تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاها، نرخ ارز مبنای محاسبه ورودی کالاها ۴۲۰۰ تومانی بوده در حالی که هیچ کس نمی‌تواند بگوید کالایی با ارز ۴۲۰۰ تومان به مردم تحویل شده است و تنها واردکنندگان هستند که از این مبلغ استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و ارز ورودی کالا با مبنای نیمایی محاسبه شود در بدترین حالت ۷۰۰۰ میلیارد تومان و در شرایط عادی تا سقف ۳۵ هزار میلیارد تومان درآمد دولت را افزایش می‌دهد که معادل دو میلیارد یورو است. این در حالی است که ما یک میلیارد یورو به خاطر کرونا از صندوق توسعه ملی برداشت کردیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره‌ی اثرات تورمی احتمالی این امر گفت: طبق محاسبات صورت گرفته حداکثر ۱۱ درصد افزایش در کالاها در پی این تغییر ایجاد می‌شود، اما اگر دولت تعرفه‌ها را نصف و حتی اگر آن را به سمت صفر پیش ببرد افزایش درآمد ۱۶ هزار میلیارد یعنی یک میلیارد یورو متصور خواهد بود یعنی اگر نرخ ارز کالاهای ورودی به ارز نیمایی تغییر کند و از سویی تعرفه کالا کاهش یابد حداقل یک میلیارد یورو افزایش درآمد خواهیم داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما به دنبال فرمول‌های مختلفی برای افزایش درآمد دولت هستیم به گونه‌ای که موجب افزایش کالاها و فشار بر مردم نشود و دولت بتواند نسبت به تعهدات‌اش پاسخگو باشد برهمین اساس پیشنهاد مشخص این است که از ابتدای فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی برای کلیه کالاهای وارداتی نرخ ارز نیمایی باشد و به منظور کنترل آثار تورمی و رکودی این سیاست، کمیسیون ماده یک وزارت صمت نسبت به اصلاح تعرفه‌ها اقدام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
1
باید ارز تک نرخی نیمایی شود کالای وارداتی با ارز تک نرخی باید توسط دولت نرخ گذاری شود تجاری هم که به دلخواه و با سود صد و دویست درصدی نرخ گذاری می کنند مجوز وارداتشان لغو شود
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
قطعا از فرمول هایی استفاده خواهد شد که فقط به نفع دولت باشد.مثل افزایش قیمت بنزین که اساتید قسم میخوردن که تورم نخواهد داشت که به شدتم داشت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین