کد خبر: ۶۴۶۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

آزار و اذیت زن جوان به دلیل رد پیشنهاد ملاقات حضوری

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی که با تهدید در فضای مجازی خواستار طرح دوستی بود، خبر داد.
آزار و اذیت زن جوان به دلیل رد پیشنهاد ملاقات حضوری
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ تورج کاظمی گفت: سی ام بهمن ماه سال گذشته خانمی ۲۱ ساله ساکن خیابان سهروردی تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با مزاحمت‌ها و ارسال پیام اصرار می‌کرد که با من ملاقات حضوری داشته باشد، ولی بعد که با مخالفت من مواجه شد، شروع به تهدید در فضای مجازی کرده است و بدین ترییب متحمل فشارهای روحی و روانی شده ام.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با دریافت اظهارات شاکی، بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و ماموران پلیس فتا موفق شدند در تحقیقات مهندسی، هویت متهم و مخفگیاهش را شناسایی کنند.

وی با اشاره به اینکه متهم با دستور قضائی در مخفیگاهش دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا انتقال یافت، افزود: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد، اما پس از مشاهده ادله و شواهد انکار ناپذیر لب به اعتراف گشود و گفت: در تلگرام با صفحه اجتماعی شاکی که با عکس او نمایان شده بود مواجه شدم و فهمیدم که صفحه تلگرامی متعلق به یک خانم می‌باشد و فضای گفتگو را با او شروع کردم و بعد از اینکه مطمئن شدم او خانم است به قصد دوستی به او پیشنهاد ملاقات دادم ولی او نپذیرفت و در صدد آزار و اذیت او برآمدم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای معرفی شد، به شهروندان تذکر داد: اعاده حیثیت و جبران آسیب وارد شده ناشی انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، بسیار مشکل و شاید غیر ممکن باشد. بنابر این با رعایت اصول حفظ و نگهداری اطلاعات خصوصی وعدم نگهداری این اطلاعات بر روی گوشی هوشمند، از ارسال اطلاعات و تصاویر خصوصی به دیگران در بستر شبکه‌های اجتماعی به شدت خودداری کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین