کد خبر: ۶۴۶۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

نماینده مجلس: یارانه ۶ ماه یکجا پرداخت شود

یک نماینده مجلس پیشنهاد داد برای کاهش تنگناهای اقتصادی ناشی از کرونا، یارانه نقدی شش ماه به صورت یکجا به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.
نماینده مجلس: یارانه ۶ ماه یکجا پرداخت شود
آفتاب‌‌نیوز :

حسینعلی حاجی‌دلیگانی به راه‌های برون رفت از پیامدهای اقتصادی شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم به‌منظور رفع تنگناهای اقتصادی و معیشتی در دوران کرونا، ابتدا یارانه شش ماهه دوم سال ۹۹ با تقاضای پیامکی خانوارها، در فروردین و اردیبهشت سال جاری به حساب آنها واریز شود، همچنین افراد روزکار که هیچ نوع بیمه اجتماعی ندارند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس ادامه داد: باید به منظور عبور از پیامدهای اقتصادی بیماری کرونا هزینه درمان بیماران مبتلا شده به این ویروس تماما بر عهده بیمه‌ها و دولت باشد. از طرفی برای افرادی که چک‌های‌شان سر موعد وصول شده است تسهیلات در نظر گرفته شود.

او عدم دریافت هزینه بابت برگشت چک‌ها توسط بانک‌های عامل را راهکار دیگری برای کمک به اقشار مختلف جامعه در شرایط سخت اقتصادی کنونی دانست و گفت: پرداخت بسته‌های ویژه معیشتی به مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ضروری است در عین حال باید برای مصون ماندن کارگران و واحدهای تولیدی از رکود اقتصادی پیش آمده تصمیمی کاربردی اتخاذ شود.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس، ستاد تنظیم بازار نیز باید سریعا به موضوع افزایش قیمت‌ها ورود کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین