کد خبر: ۶۴۶۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹

وزیر خارجه چین: کرونا مردم ما را متحد و قوی کرده است

وزیر امور خارجه چین گفت: ویروس کرونا چین را نابود نکرد بلکه مردم این کشور را متحدتر و قوی تر ساخت و سبب اطمینان بیشتر در مسیر سوسیالیسم با ویژگی چین شد.
آفتاب‌‌نیوز :

وانگ یی روز سه شنبه در تماس تلفنی با "برونو رودریگز" وزیر امور خارجه کوبا افزود: اطمینان داریم که کوبا نیز متحد شده و در نهایت بر این بیماری همه گیر پیروز خواهد شد.

او اظهار کرد در مواجهه با چالش های شدید اپیدمی، حزب و دولت کوبا مردم را در پشت سر گذاشتن مشکلات، رهبری کرده و در پیشگیری و کنترل بیماری همه گیر تلاش و اقدامات موثر انجام داده است.

وزیر خارجه چین: کرونا مردم ما را متحد و قوی کرده است

وی افزود: چین با کوبا صادقانه همدردی کرده و پشتیبانی قاطع خود را اعلام می کند ما با مشکلات پیش روی کوبا کاملا آشنا هستیم و اولین محموله کمکی را به کوبا فرستاده ایم و حاضریم با توجه به نیازها، پشتیبانی و کمک بیشتری ارایه دهیم.

وانگ یی تصریح کرد: بیماری همه گیر کرونا آزمایشی بزرگ برای الگوی حاکمیت و توانایی دولت های مختلف است با رهبری «شی جینگ پینگ» مردم چین برتری های خود را بسیج و به کار گرفتند که نه تنها سلامتی و ایمنی داخلی مورد محافظت قرار گرفت، بلکه سهم مهمی در مبارزه با همه گیری در دنیا ادا شده است.

وزیر خارجه کوبا هم در این تماس تلفنی اظهار داشت: کوبا دستاوردهای مهم چین در مبارزه با بیماری همه گیر را بسیار تحسین می کند و همکاری فعال چین با جامعه بین المللی در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا و ایفای نقش مهم را مورد ستایش قرار داده و از این که به موقع در زمینه پیشگیری و کنترل همه گیر از کشورش پشتیبانی و کمک رسانی کرده، قدردانی می کند.

رودریگز افزود: در حال حاضر، وضعیت همه گیری بین المللی جدی تر شده است امیدواریم چین بتواند به کمک به کوبا ادامه دهد ما نیز مایلیم با استفاده از شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک، به عنوان فرصتی برای تقویت همکاری همه جانبه با پکن همکاری در جهت ساخت سوسیالیسم ‌و همکاری مشترک در ساخت و سازهای امور بین الملل نقش سازنده ایفا کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین