کد خبر: ۶۴۶۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴

نمایندگان وزارت اطلاعات و سپاه به مجلس رفتند/آمارهای آقای وزیر به نمایندگان درباره تولید ماسک و دستکش

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه جلسه امروز این کمیسیون را با وزیر بهداشت تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد بائوج لاهوتی، در تشریح جلسه امروز عصر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: این نشست با حضور معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه برای بررسی نحوه تخصیص یک میلیارد یوروی برداشت شده از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا برگزار شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا رئیس‌جمهور تقاضای برداشت یک میلیون یورو از صندوق توسعه ملی را داشتند و به دلیل آن‌که این برداشت خلاف سیاست‌های ابلاغی بود باید حتما رهبری اجازه می‌دادند.

نمایندگان وزارت اطلاعات و سپاه به مجلس رفتند/آمارهای آقای وزیر به نمایندگان درباره تولید ماسک و دستکش

وی ادامه داد: رئیس جمهور در نامه تقاضای‌شان محورهایی همچون درمان و خرید دارو، بیمه بیکاری و توجه به شرکت‌های دانش بیان را مطرح کردند. در جلسه امروز هم در حد یک گزارش محل هزینه کرد این مبلغ به دلیل این‌که مجلس باید نظارت داشته باشد ارائه شد.

وی ادامه داد: گذشته از این یک میلیارد یورویی که امروز تزریق می‌شود، در این ایام کرونا ۳ هزار و ۳۵ میلیارد تومان هم دولت از منابع دیگر به وزارت بهداشت تزریق کرده است. مسائلی همچون وضعیت پرنسل بهداشت و درمان، بیمارستان‌هایی که می‌تواند در خدمت بیماران کرونایی قرار گیرد و دارو مطرح شد.

وی تاکید کرد: دولت باید یک اصلاح ساختار بودجه داشته باشد زیرا تغییراتی در روند درآمد و هزینه‌ها ایجاد شده است؛ چرا که نفت به آن صورتی که پیش‌بینی شد به فروش نرفت و یا ۴۰ میلیارد افزایش درآمد از طرق مالیات صورت نگرفت برای همین باید این صلاح صورت گیرد.

آمارهای رحمانی درباره‌ تولید ماسک و دستکش با شیوع کرونا

سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با حضور رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وزارت اقتصاد و نمایندگانی از وزارت اطلاعات و سپاه در محل برگزاری جلسات علنی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در ابتدای این جلسه ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار و تشکر از همه کسانی که برای مبارزه با کرونا تشکیل می‌کنند به ویژه کادر درمانی، پرستاران و پزشکان بر ضرورت حرکت جهادی در حوزه اقتصادی و تولید در سال جهش تولید تاکید کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های وزیر صمت، اظهار کرد: آقای رحمانی این توضیح را داد که مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت درگیری گسترده‌ای در حوزه مبارزه با ویروس کرونا دارد از تامین اقلام و نیازهای اساسی تا مدیریت تولید و احقاق جهش تولید از اولویت‌های این وزارتخانه محسوب می‌شود. طبق این توضیحات قبل از کرونا وزارت صمت روزانه ۲۰۰ هزار ماسک تولید می‌کرده که امروز به تولید روزانه یک میلیون ماسک رسیده است. علاوه بر این بخشی از ماسک هم در صنوف و امور خیریه مردمی تولید می‌شود این یعنی حدود پنج برابر و آن هم در وضعیتی که باید خیلی از مسائل رعایت می‌شد.

نقوی حسینی ادامه داد: آقای رحمانی این توضیح را هم داد که علاوه بر این حدود سه میلیون ماسک نیز در روز در بخش‌های دیگر تولید می‌شود و مابقی آن از ناحیه واردات تامین می‌شود. حدود ۱۲۰ میلیون ماسک ثبت سفارش شده و تاکنون حدود ۲۵ میلیون ماسک تحویل وزارت بهداشت و درمان شده است. تا هفته اول اردیبهشت‌ماه تولید ما به حدود روزانه چهار میلیون ماسک می‌رسد.

وی ادامه داد: طبق توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر در مواد شوینده ظرفیت تولید به ۸۰ درصد رسیده و روزانه با تلاش‌های صورت گرفته تولید را به هشت برابر رسانده‌ایم. تولید الکل و دستکش دو برابر شده است اینها نشان می‌دهد که در تامین نیازهای بهداشتی مبارزه با کرونا مشکل نداریم و هرچه لازم باشد را تامین کرده‌ایم و همچنین قادر به تولید و تامین هستیم آن هم در وضعیتی که تحریم‌ها و خصومت‌های دشمنان علیه ما بیشتر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین