کد خبر: ۶۴۶۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱

صالح: عراق در مقابله با کرونا با چالش‌های بسیاری مواجه است

برهم صالح رییس جمهوری عراق روز سه‌شنبه تاکید کرد که نبرد با ویروس کرونا هنوز پایان نیافته و چالش‌های بسیاری برای مقابله با این بیماری وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهوری عراق، صالح در دیدار با شماری از کادر پزشکی و درمانی مبارزه با ویروس کرونا گفت که مسیر سخت و طولانی پیش روی ماست و پیروزی نهایی بر این بیماری همه‌گیر هنوز حاصل نشده و آنچه اکنون لازم است تعهد همگان برای عمل به دستورهای روزانه وزارت بهداشت است.

وی با قدردانی از کوشش‌های کادر درمانی و پزشکی برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت و ایمنی عراقی‌ها در جلوگیری از همه‌گیری ویروس اظهار کرد که تاریخ فداکاری، مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان این حوزه را در صفحه‌های خود ثبت خواهد کرد.

صالح: عراق در مقابله با کرونا با چالش‌های بسیاری مواجه است

رییس جمهوری عراق یاد آور شد، تا این لحظه موفق شده‌ایم با وجود امکانات محدود بخش بهداشت و درمان و با تلاش شبانه روزی نیروهای این حوزه بر آنچه که می‌ترسیدیم، غلبه کنیم.

در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری «سلام» برگزار شد، «جعفر صادق علاوی» وزیر بهداشت و محیط زیست و «ادهم اسماعیل» نماینده سازمان بهداشت جهانی گزارشی از مقابله‌ با همه‌گیری ویروس کرونا در عراق ارائه کردند.

عراق از زمان شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا حدود ۲ ماه پیش اقدام‌های سختگیرانه گسترده‌ای را از جمله بستن مرزهای زمینی و هوایی، لغو تجمع ها، تعطیلی مراکز و مکان‌های پرازدحام، تعلیق فعالیت‌های آموزشی و اداری، منع سفرهای برون شهری و ممنوعیت رفت و آمد درون شهری اجرا کرده است.
در همین حال، ستاد بحران مهار ویروس کرونا در عراق از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) مقررات ممنوعیت رفت و آمد را برای پیشگیری از شیوع گسترده این ویروس در کشور اعمال و تاکنون پنج بار آن را تمدید کرده است.

این ستاد در آخرین بیانیه مقررات منع تردد را در تا ۱۸ آوریل جاری (۳۰ فروردین) تمدید کرده تا به این صورت محدودیت تردد پیشگیری از کرونا در عراق به بیش از یک ماه برسد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت عراق، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به یکهزار و ۴۰۰ نفر رسیده و مرگ و میر ناشی از آن نیز ۷۸ نفر گزارش شده است.

در عراق روز سه‌شنبه هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا ثبت نشده و در گزارش وزارت بهداشت تنها به ۲۳ مورد ابتلای جدید اشاره شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین