کد خبر: ۶۴۶۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹

شیوع کرونا در جهان؛ ۱۲۵ هزار فوتی تاکنون

در حالی‌که هنوز واکسن یا دارویی برای مبارزه قطعی با این بیماری ساخته نشده است، نزدیک به نیمی از جمعیت جهان مجبور به خانه‌نشینی شده و اقتصاد جهان عملا از حرکت باز ایستاده است.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، تا شامگاه سه‌شنبه ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به مرز ۲ میلیون نفر رسیده است. بیماری کووید-۱۹ تا کنون جان بیش از ۱۲۵ هزار نفر را گرفته است.

در حالی‌که هنوز واکسن یا دارویی برای مبارزه قطعی با این بیماری ساخته نشده است، نزدیک به نیمی از جمعیت جهان مجبور به خانه‌نشینی شده و اقتصاد جهان عملا از حرکت باز ایستاده است.

مجموع قربانیان کرونا در ایتالیا و فرانسه به مرز ۳۷ هزار نفر رسید

شمار قربانیان فرانسه طی یک شبانه روز رکورد شکست

با فوت ۷۶۲ نفر دیگر در بیمارستانهای فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد قربانیان کووید ۱۹ در این کشور به ۱۵۷۲۹ نفر رسید.

شمار قربانیان ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته به ۶۰۲ نفر رسید

بدین ترتیب تا کنون بیش از ۲۱۰۶۷ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

آغاز خروج گام‌به‌گام از قرنطینه عمومی در اتریش

اتریش از سه‌شنبه بخشی از محدودیت‌های قرنطینه عمومی را کنار گذاشت. به این ترتیب پس از اسپانیا، اتریش دومین کشور اروپایی است که به قرنطینه عمومی و مطلق پایان می‌دهد.

از روز سه‌شنبه شماری از کسب و کارهای کوچک و پارک‌های عمومی اتریش شروع به کار کردند. رستوران‌ها و هتل ها، از پانزده روز دیگر می‌توانند کار خود را از سر بگیرند. مهد کودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌های این کشور اروپای مرکزی از اواسط ماه مه بازگشایی می‌شوند.

بیماری کووید-۱۹ در اتریش ۹ میلیون نفری ۴۰۰ قربانی بر جا گذاشت. شیوع ویروس در این کشور در ۱۰ روز گذشته کاهش پیدا کرده است.

۷۷۸ مورد جدید مرگ و میر در بریتانیا

وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷۸ نفر دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان‌های این کشور جان باختند. به این ترتیب شمار قربانیان این بیماری در بریتانیا به ۱۲۱۰۷ نفر رسید.

در شبانه روز گذشته با ثبت ۵۲۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، شمار مجموع بیماران بریتانیایی به رقم ۹۳۸۷۳ نفر رسید. از این تعداد ۸۱۴۲۲ نفر همچنان درگیر بیماری هستند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در سوئد از ۱۰۰۰ نفر گذشت

در حالی که دولت سوئد سیاست ایمن سازی «گله‌ای» در برابر شیوع ویروس کرونا را در پیش گرفته است، شمار قربانی بیماری کووید-۱۹ در این کشور از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفت.

براساس آخرین داده‌های آماری، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور تا بعدازظهر سه‌شنبه به ۱۱هزار و ۴۴۵ نفر و شمار قربانیان با ۱۱۴ مورد جدید، به ۱۰۳۳ تن افزایش یافت.

شمار قربانیان روزانه در ایران پس از دو ماه به زیر صد نفر رسید

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته شمار قربانیان کووید-۱۹ در ایران به ۹۸ نفر رسیده است. این اولین بار در دو ماه گذشته است که شمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ایران دو رقمی می‌شود.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران سه‌شنبه گفت: «از دیروز تا امروز ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد.»

به این ترتیب مجموع بیماران کووید-۱۹ در ایران به ۷۴۸۷۷ نفر رسید. به گفته مقام‌های بهداشتی دولت ایران ۴۸۱۲۹ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در ایران بنا بر آمار رسمی از زمان شیوع ویروس کرونا به ۴۶۸۳ نفر رسیده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، از مجموع ۲۲۰۶۵ مورد درگیر بیماری، ۳۶۹۱ نفر تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا از ۱۸ هزار نفر گذشت

دولت اسپانیا اعلام کرد در شبانه روز گذشته در این کشور ۵۶۷ مورد جدید مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را ثبت کرده است. این رقم نسبت به آمار دیروز ۵۰ مورد افزایش داشته است.

به این ترتیب شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا به ۱۸ هزار و ۵۶ نفر رسید.

اسپانیا، یک روز پس از بازگشایی بخشی از کسب و کارها و پایان دادن به قرنطینه همه جانبه، ۳۰۴۵ مورد جدید ابتلا به بیماری را ثبت کرده است. این آمار کمترین شمار مبتلایان روزانه به بیماری از ۲۰ مارس به شمار می‌رود.

پس از ایتالیا، اسپانیا بزرگ‌ترین قربانی ویروس کرونا در اروپا است.

هند قرنطینه عمومی را تا سه هفته دیگر تمدید کرد

ناراندا مودی، نخست وزیر هند روز سه‌شنبه اعلام کرد قرنطینه این کشور دست‌کم تا سوم ماه مه (۱۳ اردیبهشت) تمدید می‌شود.

هند با ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت، بزرگ‌ترین قرنطینه جهان را از ۲۵ ماه مارس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا سازماندهی و اجرا کرده است.

کاهش شمار مبتلایان جدید در چین

مقام‌های بهداشتی جمهوری خلق چین از کشف ۸۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

این شمار نسبت به موارد ابتلا در یک روز قبل از آن کاهش یافته است. چین در فاصله روزهای یکشنبه تا دوشنبه ۱۰۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده بود که بالاترین رقم از ۲۰ ماه مارس به این سو بود و نگرانی از موج دوم شیوع بیماری را دامن زد.

در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مرگی در چین بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش نشده است.

صندوق بین‌المللی پول به ۲۵ کشور بسیار فقیر جهان وام داد

صندوق بین‌المللی پول برای مبارزه با تبعات اقتصادی ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا و رکود سراسری، به ۲۵ کشور بسیار فقیر جهان وام داد.

افغانستان، بنین، بورکینافاسو، آفریقای مرکزی، چاد، کومور، جمهوری دموکراتیک کنگو، گامبیا، گینه، گینه بیسائو، هایتی، لیبریا، ماداگاسکار، مالاوی، مالی،‌ موزامبیک، نپال، نیجر، رواندا، سائو تومه و پرینسیپ، سیرالئون، جزایر سالمون، تاجیکستان، توگو و یمن کشورهایی هستند که از اعتبارات مالی و وام این نهاد جهانی بهره‌مند می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین