کد خبر: ۶۴۶۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

سهم خواهی احزاب سنی از الکاظمی

یک نماینده ائتلاف الفتح عراق از چانه‌زنی احزاب سنی عراق با مامور جدید تشکیل کابینه و مطالبه 6 کرسی وزارتی در دولت آتی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

«حنین القدو» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، از مطالبه احزاب سنی از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق و گرفتن سهم شش کرسی وزارتی در کابینه او طی مذاکرات جاری خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» عراق تصریح کرد: مذاکرات جاری میان فراکسیون‌های سیاسی و الکاظمی با پیچیدگی‌های بزرگی همراه شده که تشکیل دولت را دشوار می‌کند. فراکسیون‌های سنی، در قبال دادن رأی اعتماد به نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه، شش کرسی وزارتی مطالبه می‌کنند. علاوه بر احزاب سنی، کُردها هم شروط تضعیف‌کننده‌ای طرح می‌کنند.

سهم خواهی احزاب سنی از الکاظمی

القدو تصریح کرد: نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در حال حاضر با شروط و قید و بندهایی مشابه آنچه برای «محمد توفیق علاوی» روی داد و موجب انصراف او از نخست‌وزیری شد، مواجه است.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق پنجشنبه گذشته (9 آوریل)، بعد از آنکه احزاب سیاسی با نخست‌وزیری «عدنان الزُرفی» مخالفت کردند، الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات عراق را مأمور تشکیل کابینه کرد. او باید ظرف یک ماه، اسامی وزرای کابینه را به پارلمان تحویل دهد و رأی اعتماد گیرد.

وی در حال حاضر در حال مذاکره با گروه‌های سیاسی مختلف برای انتخاب اعضای کابینه خود است. بر اساس آخرین خبرها از مذاکره او با فراکسیون‌های شیعه، گفته می‌شود که توافق شده، این فراکسیون‌ها به الکاظمی در تشکیل کابینه، اختیار تام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین