کد خبر: ۶۴۶۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵

نگران فاز دوم شیوع بیماری کرونا هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه موج دوم کرونا در راه است، گفت:مردم برای مقابله با بیماری با هوشیاری عمل کنند و به شایعه پراکنی‌ها و توصیه‌های مراجع نا معتبر توجه نکنند.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، با بیان اینکه همکاری بی نظیر مردم البرز در این ایام بسیار غرور آمیز بود، گفت: این همکاری کمک زیادی به کادر درمان کرد و باعث شد خوشبختانه همه چیز بسیار آرام در جریان باشد.

وی ادامه داد: فاز اول بیماری با همکاری مردم با کمترین مشکل سپری شد ولی نگران فاز دوم شیوع کرونا هستیم و از مردم درخواست می‌کنیم تا همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند و نباید با خوش باوری این جنگ را ببازیم.

نگران فاز دوم شیوع بیماری کرونا هستیم

کریم خاطر نشان کرد: کشور با یک روند کنترلی نسبت به این بیماری در حرکت هست و استان البرز یکی از استان‌هایی بود که در این زمینه بسیار خوش درخشید اما در برخی استان‌ها این نسبت همچنان افزایشی است و چون رفت و آمدها در این استان‌ها زیاد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد: با افتخار از تمامی پرسنل کادر بهداشت و درمان تشکر می‌کنم که در روند مقابله با این بیماری جان بر کف در میدان بودند و از زمان شیوع کرونا حتی یک روز هم استراحت نداشته و با روی باز از مردم استقبال کردند.

وی افزود: خوشبختانه با همت مضاعف پرسنل بهداشت و درمان تا این لحظه درصد بالایی از بهبود یافتگان را داشتیم.

کریم تاکید کرد: مردم برای مقابله با بیماری با هوشیاری عمل کنند و به شایعه پراکنی‌ها و توصیه‌های مراجع نا معتبر توجه نکنند و اخبار و اطلاعات را از مراجع علمی پیگیری کنند، نکات بهداشتی را رعایت کنند، استراحت و خواب کافی داشته باشند و از استرس دوری کنند و از مایعات فراوان استفاده کنند. در صورت بروز سرفه خشک حتماً از قرقره آب نمک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار کرد: در شرایط مقابله با کرونا تجربه‌های خوبی در زمینه مدیریت بحران کسب کردیم که بسیار ارزشمند است و کرونا باعث شد یک انسجام ملی ایجاد شود و بین مردم و دولت حس اعتماد و همکاری ایجاد شود.

وی اعلام کرد: به زودی تست‌های الایزا وارد بازار می‌شود و افرادی که قبلاً مبتلا شده‌اند را مشخص می‌کنند و پروتکل‌های مرتبط با آنها نیز مشخص می‌شود . هم اکنون ما به تست‌های تشخیصی پی سی آر دسترسی داریم و با توجه به محدودیت‌های موجود فقط برای افراد بستری در بیمارستان‌ها می‌توانیم این تست را انجام دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین