کد خبر: ۶۴۷۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱

گورباچف خواستار کاهش ۱۵ درصدی بودجه نظامی کشورها شد

میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحادیه جماهیر شوروی خواستار کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بودجه نظامی کشورها شد و اعلام کرد: کرونا نشان داد منابع مالی را بجای اهداف نظامی باید صرف تامین امنیت انسان‌ها کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

گورباچف که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ واپسین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود، در مقاله‌ای در نشریه تایم که روز پنجشنبه در خبرگزاری های دولتی تاس و ریانووستی روسیه منتشر شد، گفت: همه کشورهای جهان باید متعهد شوند و بودجه نظامی خود را کم کنند و امنیت انسان و تامین مواد غذایی، آب و حفظ محیط زیست باید در مکان نخست قرار گیرد و سلامتی انسانها در اولویت باشد.

رئیس جمهوری شوروی سابق خاطرنشان کرد: باید بطور اساسی تصور در مورد امنیت که تاکنون به جنبه های نظامی مختص می شد را تغییر داد و منابع عظیم مالی را بجای هزینه کردن در رقابت تسلیحاتی در جای دیگری مصرف کرد.

گورباچف خواستار کاهش ۱۵ درصدی بودجه نظامی کشورها شد

وی ادامه داد: امروز کاملا روش است که باید منابع مالی را از اهداف نظامی به اهداف مرتبط با امنیت انسانها روانه کرد. باید استراتژی و برنامه برای تامین امنیت انسانها تنظیم کرد و از نظامی گرایی در سیاست جهانی و روابط بین الملل دوری کرد.

گورباچف در بخش دیگر مقاله خود نوشت: شیوع کرونا همه کشورهای جهان را دربرابر یک تهدید مشترک قرار داده است و هیچ کشوری به تنهایی از عهده حل این مساله بر نمی آید، ویروس کووید۱۹ و پیامدهای آن امروز ضربه سختی به افراد کم بضاعت وارد کرده است و مساله نابرابری اجتماعی را تشدید می‌کند. در همین حال پاسخ به این مساله نباید ملی گرایانه باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین