کد خبر: ۶۴۷۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴

وزیر فرهنگ: دریک ماه گذشته ۲۴۰ میلیون تومان محموله پستی کتاب ارسال شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رونق کتاب و کتابخوانی و فضای مجازی در زمان کرونا گفت: طی یک ماه گذشته ۲۴۰میلیون تومان محموله پستی کتاب ارسال شد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس صالحی در گفت و گوی تلویزیونی امشب شبکه خبر افزود: در دوران کرونا فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی مخاطبان گسترده پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیامد‌ها و خسارت‌های شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: با فعالیت بخشی از اصحاب فرهنگ و هنر در فضای مجازی، این فضا مخاطبان زیادی پیدا کرده است به طوری برخی از نمایش‌های آنلاین ما در این فضا مخاطبان بسیار گسترده داشته است.

وزیر فرهنگ: دریک ماه گذشته ۲۴۰ میلیون تومان محموله پستی کتاب ارسال شد

وی تاکید کرد: ما باید در این شرایط تهدید‌ها را با فرصت تبدیل کنیم و با عرضه فرهنگ و هنر ایرانی در فضای مجازی، باید مخاطبان عام خود را در این فضا در ایران به ۸۰ میلیون نفر و در جهان به میلیارد‌ها نفر برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شیوع ویروس کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر تا ۲۵ فروردین ماه سال جاری، ۹۷۶ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

صالحی اظهارداشت: متاسفانه به علت تعطیلی تمام اماکن فرهنگی وهنری در کشور، امسال این همه خسارت به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه وارد شده است.

وی با بیان اینکه برای بررسی وضعیت اصحاب فرهنگ و هنر آن‌ها در ۱۰ رسته قرار گرفته اند اظهارداشت: بحث مسائل اقتصادی اصحاب فرهنگ و هنر به کمیته اقتصادی مقابله با کرونا هیات دولت ارجاع شده است تا کلیات خسارت‌های وارده به اصحاب فرهنگ و هنر در این فضا مورد بررسی قرار گیرد و امیدواریم با نگاه مثبت دولت و این کمیته هرچه از دست آن‌ها بر می‌آید برای هنرمندان کشور مضیقه نشود.

صالحی با اشاره به بحث بیکاری اصحاب فرهنگ و هنر یادآورشد: بخش وسیعی از اصحاب فرهنگ و هنر همواره کار مستمری ندارند و شغل‌های آن‌ها کوتاه مدت است، اما کرونا مشکلات آن‌ها را بسیار بیشتر کرده است و تمام فعالیت گروه‌های تولیدی در سینما، نمایش، تئاتر، گروه‌های موسیقی در تهران و شهرستان‌ها در این ایام تعطیل شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: در نامه‌ای که به کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا دولت ارسال شده بر این مساله تاکید شده است که با نگاه مثبت اصحاب فرهنگ و هنر بتوانند از بیمه بیکاری نیز همانند بنگاه‌های اقتصادی به صورت شخصی استفاده کنند، زیرا انتشار بیماری کرونا و تعطیلی فعالیت‌های هنری در این نوروز فشار بیشتری را بر اصحاب فرهنگ و هنر تحمیل کرده است.

صالحی بیان کرد: در ایام نوروز سال ۹۸ اکران فیلم‌های سینمایی در سینما‌های کشور حدود ۵۷ میلیارد تومان بود و در اسفند و فروردین ماه سال سال گذشته در مجموع سالن‌های سینما در کشور بیش از ۶۷ میلیارد تومان فروش داشتند، اما امسال شاهد تعطیلی همه سالن‌های سینما در این ایام بودیم.

وی با بیان اینکه در این ایام به ۴۰۰ گروه موسیقی در کشور خسارت زیادی وارد شد گفت: فعالیت هر ۲۵۰ گروه هنر‌های تجسمی در کشور تعطیل شد و ۵۰۰ خانه مد و لباس در کشور غیر فعال شدند و ۶ هزار آموزشگاه هنری نیز در کشور عملا از فعالیت باز ماندند و بیش از ۱۷۰ سالن نمایشی نیز در کشور تعطیل شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین