کد خبر: ۶۴۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳

تنش در مراسم بزرگداشت احمد شاه مسعود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بروز تنش و هرج و مرج در ورزشگاه غازی کابل، محلی که هزاران نفر به منظور بزرگداشت از سالروز کشته شدن احمد شاه مسعود، فرمانده اتحاد ضد طالبان در آن جمع آمده بودند، این مراسم را برهم زد و حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان که در حال سخنرانی بود، با قطع ناگهانی سخنان خود از محل بیرون شد. 

به گزارش بی بی سی شاهدان عینی می‌گویند زمانی که نیروهای امنیتی از ورود گروهی از مردم به ورزشگاه غازی جلوگیری کردند، این افراد با پرتاب سنگ به دروازه ورودی ورزشگاه هجوم بردند.

شماری از شاهدان عینی می گویند در این میان آواز تیراندازی نیز به گوش رسیده اما مقامات امنیتی اعلام کرده اند که این آوازها ناشی از برخورد سنگ به دروازه آهنی ورزشگاه بوده است.


حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان که در حال سخنرانی بود، سخنان خود را ناتمام گذاشت و با خداحافظی مختصری با حاضران، در محافظت شدید محافظان امنیتی خود محل را ترک کرد.

کرزی در حالی که صداهای شبیه تیراندازی در بیرون از ورزشگاه شدت گرفته بود، گفت: "خواهران و برادران عزیز، با احترام به همه، مجلس را ختم می کنیم، خداحافظ تان."


حامد کرزی، در حال سخنرانی در مراسم بزرگداشت از سالروز ترور احمد شاه مسعود
و بعد از محافظ خود می پرسد: "چه اتفاق افتاده؟"

پس از چند دقیقه هرج و مرج در ورزشگاه، یک مقام وزارت دفاع خواستار آرامش مردم شد و اطمینان داد که وضعیت تحت کنترول است.

شاهدان عینی می گویند، ده ها نفری که نتوانستند وارد محل برگزاری مراسم شوند، به پرتاب سنگ اقدام کردند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن این افراد در هوا شلیک کردند.

اما وزارت دفاع تیراندازی را رد کرد و گفت که صداها ناشی از برخورد سنگ به دروازه ورزشگاه غازی بوده است.

هزاران نفر به شمول برخی وزرای کابینه، اعضای پارلمان و رهبران سابق جهادی در زمان وقوع این هرج و مرج در ورزشگاه حضور داشتند.

نیروهای امنیتی از مجروح شدن کسی در نتیجه پرتاب سنگ گزارشی نداده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین