کد خبر: ۶۴۷۱۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

ادعای آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود به کنگره ادعاهایی را درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه‌ای که به کنگره این کشور ارائه کرد همان ادعاهای سال گذشته‌اش را تکرار کرد؛ گزارش امسال نیز همانند گزارش سال گذشته مبتنی بر ادعاهای رژیم صهیونیستی بود که نتانیاهو مدعی شده بود آن‌ها را از یک آرشیو هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸ به دست آورده است.

به گزارش المانیتور، در گزارش سال ۲۰۱۹ ادعا شده است که این آرشیو «می‌تواند به طور بالقوه تخطی از ممنوعیتی باشد که معاهده ان.پی.تی در زمینه تولید تسلیحات هسته‌ای ایجاد می‌کند". خلاصه گزارش امسال با اشاره به این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی درباره «ذرات اورانیومی فرآوری شده شیمیایی یک مکان اعلام نشده در ایران» ارائه داده بود، فراتر می‌رود.

ادعای آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران

همچنین وزارت خارجه آمریکا در این گزارش مدعی شد: کوتاهی بین‌المللی ایران در اعلام موضوع مواد هسته‌ای به دیده‌بان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک تخطی آشکار از (ارزیابی جامع دیده‌بانی) تحت ان.پی.تی ارائه می‌دهد و همچنین نقض بند ۳ خود معاهده ان.پی.تی هم خواهد بود.

در ادامه این گزارش ادعا شده است که تهران از دادن دسترسی «دو مکان اعلام نشده» به بازرسان آژانس خودداری کرده و به درخواست‌های آژانس برای ارائه توضیحاتی درباره احتمال وجود مواد هسته‌ای اعلام نشده، فعالیت‌ در آن دو مکان و یا یک مکان سوم شناسایی نشده، پاسح نداده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
2
در دنيايي كه كشورهايي به پشتوانه قدرت نظامي خود همه جا حضور دارند . در دنيايي كه گردن كلفتي و اوباشي گري و زورگيري دولتي وجهه قانوني پيدا كرده . در دنيايي كه پنج كشور در سازمان ملل به ظاهر متحد حق وتو دارند و هر حقي را از صاحبان حقوق مي گيرند . در اين دنيا بايد تا جايي كه مي تواني بنيه دفاعي خود را قوي تر كني . ممكن است در دكترين دفاعي كشور ما سلاح هسته اي جايي نداشته باشد ولي بايد امكانات بالقوه توليد سلاح هسته اي را داشته باشيم تا در صورت لزوم بتوانيم در كوتاهترين زمان به اندازه لازم ،كلاهك هسته اي توليد كنيم . موشكهاي بالستيك دور برد پيشرفته بسازيم . ناوهاي هواپيما بر توليد كنيم .و همانطوريكه آمريكا ئيها دور و بر ما جولان مي دهند ما هم ناوهامون رو به جوار سواحل اونها بفرستيم . البته كار بسيار پيچيده و سختي است ولي دست نايافتني نيست . ما فقط حصر اقتصادي نيستيم بلكه حصر نظامي هم هستيم و با توكل بر خداوند سبحان اين حصر را بايد بشكنيم .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
0
کاملاً با نظر شما موافقم.شاید هم باید سلاح اتمی داشته باشیم و تمام سلاح هایمان را به طرف رژیم صهیونیستی نشانه برویم.در ضمن به جای آزمایش اتمی در اعماق زمین در روی دریا انفجار انجام بدهیم.با آمریکا باید عین خودش رفتار شود و حتی بسیار خشن تر .اونوقت تحریمها برداشته میشوند.در غیر اینصورت هرگز رنگ آرامش را نخواهیم دید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین